Skryt och inspirations tråd..

Sv: Skryt och inspirations tråd..

Tur att du flyttade härifrån :rofl:
det skulle vara en syn för gudarna med både dig o mig på banan :angel:

Spring inte så fort, fort fort...mamma blir räääädddd....pooopooopppooooo..såååååja....då blir så KAXIGA och även dom som aldrig pullar kan ta tag i grejerna :rofl:

martha, är det det som kallas omvänd barnpsykologi? ;)

Humlan, vill inte förstöra tråden men jag tänker G ordet!

Funkar teorin lika bra på envisa jyckar & lata småbröder? *hoppas på mirakel*

I morgon saxar jag in "mitt" referat i den här tråden. :banana: :banana: :banana: :bump: :bump:

Min snurra Fanny fick äntligen lite flyt i ett lopp (pkt 21) och var tvåa på tangerat rekord. :bow: :bow: :bow: Andra gången bland de tre. :)

Jag kan ju tillägga att jag var klart optimistisk innan och gått och sagt till alla möjliga att jag trodde på henne. :o Hoppas det spelade plats. :D

/// ghost

ghost skrev:
I morgon saxar jag in "mitt" referat i den här tråden. :banana: :banana: :banana: :bump: :bump:

Min snurra Fanny fick äntligen lite flyt i ett lopp (pkt 21) och var tvåa på tangerat rekord. :bow: :bow: :bow: Andra gången bland de tre. :)

Jag kan ju tillägga att jag var klart optimistisk innan och gått och sagt till alla möjliga att jag trodde på henne. :o Hoppas det spelade plats. :D

/// ghost
Jätte grattis! :banana:

Tvärtom metoden funkar på de flesta :D
istadiga hästar får stå istadiga, när dom tröttnat och vill gå vidare så är det jag som hindrar dom :devil:

martha skrev:

Men FY på er och JÄTTETACK!!!!! :o :p :devil:

Tyvärr hade dagstidningen "bantat" formatet med premiär just i dag vilket gjorde att löpningsreferaten fick stryka på foten. :cry: Men det kommer väl på hemsidan framåt veckan och då kan jag fixa det. :idea:

Jag gör ett själv. :banana: Fast bara för Fanny.

Hon har ju inte varit direkt stabil från start men den här gången gick tredjespåret som en dans trots galopperande hästar på båda sidor!!!
In i vinnarhålet och tassade med där bakom. 20,5 första 500 och 20,3 första 1000.
Hästarna bakifrån fyllde på som vanligt ungefär 700 kvar. I sista sväng hade hon 4-5 hästar framför sig när hon fick anfallsorder och försvann bakom reklamskyltarna. Vår bana är hopplös att stå på stallbacken och spana på, så jag var helt övertygad om att hon fajtades om 4:e-platsen och så kommer kusken av banan och säger att hon kom tvåa. :love: :love: :love:

ÄNTLIGEN fick hon visa lite grann vad hon går för, hon har absolut haft en krokig väg fram till färdig häst, med akrobatiska övningar med och utan vagn och kusk som tvååring vilket ledde till lite skavanker. Feltramp med ärrbildning på insidan av karleden och ryggproblem som treåring. Gick omkull i transporten på hösten som fyraåring och fick problem med nästa ryggkota. Hela tiden har hon dragits med lite "klen" rumpa fram tills nu. Förmodligen på grund av sin rygg?

I höst har hon utvecklats på ett suveränt sätt och blivit färdig till slut och nu tycker jag att hon fick bevisa det. Nu hoppas vi på nya framgångar... ;)

/// ghost

ghost skrev:
Men FY på er och JÄTTETACK!!!!! :o :p :devil:

Tyvärr hade dagstidningen "bantat" formatet med premiär just i dag vilket gjorde att löpningsreferaten fick stryka på foten. :cry: Men det kommer väl på hemsidan framåt veckan och då kan jag fixa det. :idea:

Jag gör ett själv. :banana: Fast bara för Fanny.

Hon har ju inte varit direkt stabil från start men den här gången gick tredjespåret som en dans trots galopperande hästar på båda sidor!!!
In i vinnarhålet och tassade med där bakom. 20,5 första 500 och 20,3 första 1000.
Hästarna bakifrån fyllde på som vanligt ungefär 700 kvar. I sista sväng hade hon 4-5 hästar framför sig när hon fick anfallsorder och försvann bakom reklamskyltarna. Vår bana är hopplös att stå på stallbacken och spana på, så jag var helt övertygad om att hon fajtades om 4:e-platsen och så kommer kusken av banan och säger att hon kom tvåa. :love: :love: :love:

ÄNTLIGEN fick hon visa lite grann vad hon går för, hon har absolut haft en krokig väg fram till färdig häst, med akrobatiska övningar med och utan vagn och kusk som tvååring vilket ledde till lite skavanker. Feltramp med ärrbildning på insidan av karleden och ryggproblem som treåring. Gick omkull i transporten på hösten som fyraåring och fick problem med nästa ryggkota. Hela tiden har hon dragits med lite "klen" rumpa fram tills nu. Förmodligen på grund av sin rygg?

I höst har hon utvecklats på ett suveränt sätt och blivit färdig till slut och nu tycker jag att hon fick bevisa det. Nu hoppas vi på nya framgångar... ;)

/// ghost
Åh, vad kul för dig att hon börjar funka.. :D
Får man fråga om hästens fullständiga namn??

Ang. rygg problemen, vill jag bara ge ett litet tips och en tanke, eftersom Humlan dragits med liknande- Lång rygg, svårt hålla ihop travet och dåligt musklad rumap (i hårda drag)..
Rekomenderar: Ridtränin i SKRITT i kalhyggen! Med mycket och tunga skydd runt om som ger höga benlyft! :bow:
Även bra för att stabilisera "roterad" kota! Och stärka longissimus muskulatur...

*svammel*

Jag har en ET med ridbakgrund och ett litet ben i travet så hon och jag bollar hej vilt om hur man kan jobba för att komma åt just de muskelgrupper man är ut efter.

Tyvärr har jag inget kalhygge, men ett stort fält som legat i träda i många år. Minst sagt ojämnt, från början lätt vagn och sedan på men tunga rockarden (bred långbrösta), man behöver inte göra det många gånger eller speciellt ofta för att få resultat. :idea:

Vi skrittar MASSOR, det är suveränt för kropparna på dem och så här års tillåter inte våra vägar någon fart. :eek:

Förresten hade jag ju tänkt presentera världens bästa ursäkt om tävlingen inte hade funkat, men nu kanske jag får ta den som anledning i stället?

En halvtimme innan vi skulle ta in djuren i går voltade en BMW över vägkanten och plöjde 25 meter av staketet kanande på taket. Visserligen ett ytterst opraktiskt sätt att peppa hästen, både för hennes del och för att både mamma och jag jobbar och fick ta ledigt och bygga staket några timmar i dag. :D Men allt som funkar är väl bra?

/// ghost

Haha :D Våga nu inte ändra på förberedelser som funkar!!

nästa gång får ni se till att det blir en buss eller nåt...då kanske hon vinner :idea: :rofl:

Och så är man urstolt över sin häst och hoppas på att resultatkommentarerna ska förtälja något om upploppet???

"TURN SHAMAR i fjärdepar utvändigt. Med bakom anfallande
hästar på sista långsidan. Till egen attack mitt i slutsvängen och
avgjorde lätt över upploppet. FANNY MILLPOND i rygg på
ledaren. Kom loss till slut och gick bra in i mål. DIAMANT
CROWN i fjärdepar invändigt. Kom ut i andraspår 750 kvar.
Till attack i tredjespår in mot slutsvängen. Blev hängandes där,
men tog över in på upploppet. Tröttnade sista 100. STARO
SCAMPI hela tiden utvändigt ledaren. Kämpade godkänt in i
mål. TAPINCHA galopp i första sväng. Gjorde en bra upphämtning.
Galopper även för Desire Brus, Carolus av Vesslö,
Affelina Alfhem och My Only Way."

Det blev man ju klokare av... Men lika stolt fortfarande!!! :)

/// ghost

Liknande trådar

• Låst
Trav Nähä? Grattis Humlan till andra platsen!! :bow: :bump: :banana: Men tack! Vad gulliga ni är... :p ;) Detta utvecklas nu till...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V