Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja många gånger i alla fall, men ring och fråga. Är det inga större fel på soffan som du ska byta ut så kan du även kolla om det är någon organisation som kan tänkas vilja komma och hämta.Om man köper ny soffa (inte på Ikea) - brukar de kunna ta med sig den gamla när de levererar den nya?
Om man köper ny soffa (inte på Ikea) - brukar de kunna ta med sig den gamla när de levererar den nya?
Jag vet att mamma lyckades få firman hon köpte en soffa ifrån att ta med sig hennes gamla, men jag tror att hon i princip tvingade dem, hon är rätt övertygande när hon väl sätter den sidan till och de kan ha tagit med sig soffan bara för att komma därifrån... Men det enklaste är väl att ringa till firman och fråga?Jag har lämnat möbler som Stadsmissionen hämtat förut, och jag känner till Blocket - men den här gången undrar jag hur leverantörerna brukar göra.
Någon som vet om fler gör som Mio?
Aha du tänkte så, jag uppfattade det som om du redan hade köpt en soffa och nu skulle få den levererad.Men självklart tänker jag fråga butiken! Jag har inte ens börjat titta på soffa än, det är logistiken kring ett framtida soffköp jag funderade på. Därför slängde jag ut frågan här, jag ville veta om det överhuvudtaget görs för om det görs, så tänker jag prioritera en butik som har den tjänsten.
Ja, och så tänkte jag överraska dem i hallen med "den där tar jag inte emot om ni inte tar med min gamla!"Aha du tänkte så, jag uppfattade det som om du redan hade köpt en soffa och nu skulle få den levererad.
Det var nog ungefär så min mamma gjorde...Ja, och så tänkte jag överraska dem i hallen med "den där tar jag inte emot om ni inte tar med min gamla!"
KL
Annars skulle jag vilja tipsa om tex Blocket. Det kan vara ett sätt att bli av med soffan. Jag har personliga erfarenheter som jag gärna delar med mig av och jag hört många andra som lyckats med att lägga upp annons, någon hämtar och så vidare.
Retas bara lite....
Därför slängde jag ut frågan här, jag ville veta om det överhuvudtaget görs för om det görs, så tänker jag prioritera en butik som har den tjänsten.
Det låter som en bra fråga för Google - om du händelsevis inte får tillfredsställande svar här.
Eller så kan du ringa olika möbelföretag och fråga.
De borde kunna ge korrekta svar.
KL.
Eller ställ den i trappuppgången. Alltid är det någon som tänker: "ah! Preciiiiiis en sådan som jag vill ha, den tar jag hand om!"
Jag kan ju också behålla den gamla soffan och köpa en ny sekretär istället.
Också ett sätt att bli av med soffan!Ja, eller byta lägenhet, hyra ut den du har möblerad.... ?
Också ett sätt att bli av med soffan!
Det är så bra med Buke, man får svar på allt utom det man frågat om