Skrota soffa

mandalaki

Trådstartare
Om man köper ny soffa (inte på Ikea) - brukar de kunna ta med sig den gamla när de levererar den nya?

Om man köper ny soffa (inte på Ikea) - brukar de kunna ta med sig den gamla när de levererar den nya?
Ja många gånger i alla fall, men ring och fråga. Är det inga större fel på soffan som du ska byta ut så kan du även kolla om det är någon organisation som kan tänkas vilja komma och hämta.

Säger som övriga, annars så hämtar en del second handaffärer så kolla runt lite.
Jag fick min hämtad igår och det kostade inget heller.:)

Vi sak hiva ut vår nu, så tänkte slänga ut den på fb. Den är gammal nersutten och har ett hål eller två i överdraget i kudden, men någon kankse behöver en soffa lite akut så då kan dem ju få den, så slipper man göra sig omaket att köra till tippen med den.

Jag har lämnat möbler som Stadsmissionen hämtat förut, och jag känner till Blocket - men den här gången undrar jag hur leverantörerna brukar göra.

Någon som vet om fler gör som Mio?

Jag har lämnat möbler som Stadsmissionen hämtat förut, och jag känner till Blocket - men den här gången undrar jag hur leverantörerna brukar göra.

Någon som vet om fler gör som Mio?
Jag vet att mamma lyckades få firman hon köpte en soffa ifrån att ta med sig hennes gamla, men jag tror att hon i princip tvingade dem, hon är rätt övertygande när hon väl sätter den sidan till och de kan ha tagit med sig soffan bara för att komma därifrån... :angel: Men det enklaste är väl att ringa till firman och fråga?

Men självklart tänker jag fråga butiken! Jag har inte ens börjat titta på soffa än, det är logistiken kring ett framtida soffköp jag funderade på. Därför slängde jag ut frågan här, jag ville veta om det överhuvudtaget görs för om det görs, så tänker jag prioritera en butik som har den tjänsten.

Men självklart tänker jag fråga butiken! Jag har inte ens börjat titta på soffa än, det är logistiken kring ett framtida soffköp jag funderade på. Därför slängde jag ut frågan här, jag ville veta om det överhuvudtaget görs för om det görs, så tänker jag prioritera en butik som har den tjänsten.
Aha du tänkte så, jag uppfattade det som om du redan hade köpt en soffa och nu skulle få den levererad. :D

KL

Annars skulle jag vilja tipsa om tex Blocket. Det kan vara ett sätt att bli av med soffan. Jag har personliga erfarenheter som jag gärna delar med mig av och jag hört många andra som lyckats med att lägga upp annons, någon hämtar och så vidare.

:up:

Retas bara lite.... :D

Därför slängde jag ut frågan här, jag ville veta om det överhuvudtaget görs för om det görs, så tänker jag prioritera en butik som har den tjänsten.

Det låter som en bra fråga för Google - om du händelsevis inte får tillfredsställande svar här.

Eller så kan du ringa olika möbelföretag och fråga. :up:

De borde kunna ge korrekta svar. :D

Det låter som en bra fråga för Google - om du händelsevis inte får tillfredsställande svar här.

Eller så kan du ringa olika möbelföretag och fråga. :up:

De borde kunna ge korrekta svar. :D

KL.

Eller ställ den i trappuppgången. Alltid är det någon som tänker: "ah! Preciiiiiis en sådan som jag vill ha, den tar jag hand om!"

Jag kan ju också behålla den gamla soffan och köpa en ny sekretär istället.

Jag kan ju också behålla den gamla soffan och köpa en ny sekretär istället.

Ja, eller byta lägenhet, hyra ut den du har möblerad.... ?

När jag tänker efter; riktigt hårt och intensivt; så har jag nog ändå det ultimata alternativet klart för mig!

I bostadsbristens Sverige, så blir du helt enkelt möbel- och lägenhetsuthyrare. Fråga @Inte_Ung om tips och råd.

Plätt lätt - så var soffan väck! Utan att du bär en meter.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 457
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka