E

ecssory

Får ett meddelande där det står att cyan är låg men att utskrift jobb kan fortgå så länge utskriftskvalitén är bra.

Vad 17 är cyan?
Färgpatronen är nybytt iaf.
 
normalt har skrivare fyra färger:
svart
Cyan (en ljusblå färg)
Magenta (rödaktig färg)
Gult
antingen har alla färger en egen patron (normalt dyrare skrivare) eller så är svart en egen och de övriga tre i samma patron. Skrivaren blandar alla fyra färgerna i lagom proportioner för att få den färg du vill ha.
Du har alltså skrivit ut sådana färger att det gått åt mer av cyan-färgen än av de andra. När cyanfärgen är helt slut så kommer du att märka att du får en annan nyans på de färgerna där cyan normalt ingår.
 
Aha, tack för infon!

Skrivaren måste fått spunk. Jag har separata färgpatroner varav jag bara hittills använt den svarta och skrivaren står inställd på svart.

Men då antar jag att det bara är att noncha detta meddelande så länga jag fortsätter använda den svarta patronen.

Vad trevligt att färgerna fått ett eget namn :smirk:...logiskt...not.
 
Faktum är att det är inga "påhittade färger", utan det är standardfärgbeteckningen för tryckfärg. ;) Skrivare använder sig av CMYK (cyan, magenta, yellow, keycolor = svart) och skärmar och liknande använder sig av RGB (red, green, blue).

Titta på den här bilden så får du se hur de hänger ihop:
http://www.skenbild.se/bild/ad_sub/cmyk.gif

/Erica
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
903
Senast: corzette
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 333
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp