Skriva personligt brev till ett företag man redan jobbar på

Mirre

Trådstartare
Vad fasen skriver man?
De vet ju redan vem jag är, erfarenhet och allt sådant :p

Har haft ett vik där som går ut sista december, nu är ju jag föräldraledig men det har kommit ut en ledig tjänst som jag ska söka.
Chefen vet att jag kommer söka den, jag har jobbat där i 10 månader så hon vet ju redan det hon behöver veta sas. Men jag behöver ändå få in en ordentlig ansökan. Hjälp haha, så svårt att skriva något vettigt.

Varför du vill ha tjänsten. Vad du kan bidra med. Varför de ska välja dig för tjänsten.

Lyft fram de saker du gjort bra på nuvarande jobb. Löst problem, hittat saker som kan förbättras, din roll i teamet.

Kan man skriva så? Eller ska jag lägga till något mer?
Hej
Jag söker den lediga tjänsten som undersköterska.
Jag har erfarenhet av yrket sedan tidigare och har jobbat både på boende och hemtjänst, trivs med båda men känner att hemtjänsten passar mig bättre. Det är mer varierande och jag trivs bättre med den typen av arbete.
Jag är lugn och tålmodig som person, har under min tid som vikarie kommit bra överens med både vårdtagare och kollegor och många av vårdtagarna har ofta uttryckt att de tycker det är roligt när jag kommer. Flera har även sagt att de tycker det känns bra att jag är så pass lugn och positiv av mig som jag är. Har även fått höra i arbetsgruppen att många tycker om att jobba med mig, vilket känns roligt och motiverande.
Som utbildad undersköterska har jag de kvalifikationer som krävs för jobbet och tack vare det vikariat jag har haft tidigare så är jag väl insatt i verksamheten. Jag känner även vårdtagarna och är insatt i de dagliga rutinerna. Körkort finns, jag hittar både i samhället och på landsbygden och har erfarenhet av Viva.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 558
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: seahawk
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 938
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om... 2
Svar
21
· Visningar
1 264
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vem kör och varför?
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Kaffebryggare

Hund, Katt, Andra Djur