Skrittövningar..

Inna

Trådstartare
Hej! Har en konvalescent som skall skrittas i en timme om dagen och jag börjar få slut på ideer.. Vi är nu i slutet på konvalescenstiden och därför vill jag gärna ha tips på bra stärkande skrittövningar så att han hinner bygga upp sig lite innan det blir dags för det riktiga jobbet. Tänkte att ni barockkunniga kanske hade lite råd att komma med..
Tacksam för alla ideer..

Bakdels-/framdelsvändning.

Ryggning "runt hörn" åt båda håll. Kanske med hjälp av bommar.

Öppna och sluta där man ökar och minskar samlingen och/eller tempot/takten i rörelsen, kansker gör halt och sätter igång hästen med bibehållen böjning/ställning.

mvh Jessica

Tackar! Skall prova lite skolor nu i eftermiddag. Både jag och hästen behöver lite nya utmaningar vid det här laget.. :smirk:

Först och främst vad är det som har varit/är skadan?

Inte så bra att ordinera skolor till en häst som kanske ska avlasta bakbenen av någon orsak...

Nej, det är sant, men eftersom hon inte skrev något om det så kan ju varenda övning man tipsar om vara fel.

mvh Jessica

Nej, det är sant.. Fast han är så gott som återställd från en hovledsvrickning i vänster fram så jag får nästan göra vad som i skritt så länge det inte är alltför böjda spår.. Skall också undvika alltför knölig mark. Annars är det rätt så fritt fram.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 875
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar