skrittövningar

Eliseeh

Trådstartare
Hallå alla!
Jag håller på sätter igång min häst som vart "sjuk" och vilat i ca. 1 månad. Jag har några skrittövningar som jag tänker börja bygga upp henne med då hon tappat muskler ... Hon kräver mycket skänkelvikningar för att lossa, så om ni har tips på skrittövningar så tar jag gärna emot :)
 
Sv: skrittövningar

halvt igenom i skänkelvikning, tagen bakdel på öppna delen av volt, tagen bakdel i serpentin. öppna och sluta från hörn, öppna och sluta från volt, skänkelvikning i zick zack mönster över medel linjen, öka och minska skritten, länga/korta steget utan att tappa takten osv

bara fantasin sätter gränser :p
 
Sv: skrittövningar

Jag har också en sjukling och vi kommer få skritta nästan hela vintern..

Jag tänkte slipa på halter och tempoväxlingar i skritt. När han blivit bättre tänkte jag börja med öppna och sluta samt fram och bakdelsvändningar.
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp