Skritthoppning?

Sv: Skritthoppning?

*KL

Liksom flera andra undrar jag om det är nån som har en filmsnutt på när ni/någon skritthoppar? Ett ganska nytt fenomen för mig och vore intressant att se hur det ser ut...

Sv: Skritthoppning?

*kl*

Min gamla tant skritthoppade jag till och från med eftersom hon var sanslöst het till och från.
Henne var det dock aldrig några problem med att få att förstå att hon skulle hoppa. Så snart vi svängde mot hindret och jag fokuserade på det började man känna energin byggas upp i henne. Hade ingen bom innan, men det fixade hon ändå.
Ett galoppsprång precis innan hindret, över och sedan ett språng efter innan vi skrittade igen.
Hjälpte henne väldigt mycket de dagar hon var som hetast (hände inte allt för ofta).
Har dock ingen film på det och numera får hon inte hoppas (skada i ett framben). Annars kunde jag tvingat någon att filma.

Det var också ett jäkla sätt att träna följsamheten på. Hade betydligt mindre problem med att jag blev tryckt bakåt om vi kom fel på ett hinder vid tävling (så hon hoppade i princip stillastående).
Inget jag skulle tränat ofta dock.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Henrik von Eckermann och Rolf-Göran Bengtsson. De rider i den individuella hoppningen som inleds med måndagens...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka