Skritta fint

Skreppur

Trådstartare
Detta är en ganska lustig fråga, men det finns inga dumma frågor, bara dumma svar ;)

Det är såhär att jag rider på ett underbart Islandssto, Brenna. Hon har en väldigt fin stil.
Jag fick henne att skritta så fint som hon kan "enligt min kompis", alltså "trippa" med små steg.. svårt att förklara, inte trippa på honkanten eller något, men hon gick inte med långa steg och sänkt huvud.

Jag vet inte vad jag gjorde för att hon skulle gå så, antagligen ingenting. Men jag undrar hur man får henne att gå så?

Hoppas ni inte tycker att detta låter oseriöst, men vet inte hur jag ska formulera om det.

Tack på förhand :bump:

Sv: Skritta fint

Ganska svårt att förstå vad det är vad din häst har gjort men har hästen en trippig skritt kan det inte ses som positivt.
Trippa brukar hästen göra om den är spänd, stressad, ryttaren är för hård i handen eller att hästen bara är allmänt pigg.

Om det däremot är halva steg du menar så är det en helt annan sak där man ber hästen om samling och trampa bakbenen längre in under sig.

Sv: Skritta fint

Stämmer! :)

Om det däremot är halva steg du menar så är det en helt annan sak där man ber hästen om samling och trampa bakbenen längre in under sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 707
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 883
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 507
Senast: Bison
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar