Skritt i dressyrprogram...

M

Maskros

var nu mycket längesedan jag tävlade i dressyr och har glömt en del. :o

När är det man har långa tyglar i dressyrprogrammet? Ska tävla LB:1 och då är det mellanskritt och så vänder man snett igenom i ökad skritt och sedan mellanskritt igen.

Sv: Skritt i dressyrprogram...

LB:1 har ingen skritt på långa tyglar, långa tyglar heter "fri skritt" och finns i LC:1, LC:2 och LB:0 vad jag kan komma ihåg.

Sv: Skritt i dressyrprogram...

Fri skritt, altså på lång tygel finns bara i LC programmen, ökad skritt är när du länger ut tygeln men bibehåller kontakten med hästens mun, nacken på hästen ska sänka sig till i nivå med manken och hästen ska ha ett tydligt övertramp.
Värt att träna på hemma att kunna växla mellan ökad och mellan skritt, visar du tydlig skillnad blir domaren glad :banana:

// Hälsningar från en domare... som gärna blir glad..:bow:

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Ridning Hej igen…. Jag tänkte bara flicka in och fråga er(om någon vet) om man får styra hästen med tygeln ut mot sidan eller om jag måste...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur