T

Tore90

Hej
Jag har ett problem med min rus som jag tävlingskör. Han har gått på ridskola i många år sen köpte vi honom. När vi började komma up lite i klasserna dvs två dagars regionla körtävlingar märkte vi att han har väldigt svårt för skritsträckorna dvs att han skritar väldigt sakta och deta genererar ju en massa straf vilket är väldigt synd då det går skitbra i maraton hindrerna. och då undrar jag om det finns nån som har haft liknaden problem och kan ge mig lite tips om hur jag ska komma till räta med deta.

Sv: Skrit

Har alltid haft snabbskrittade hästar, men det är bara att träna! Hästen måste lyssna på dig då du driver och behålla det tempot. Driv med rösten, får du ingen reaktion lägg till pisken. Hellre en ordentlig tillsägelse än 511 utan resultat. Var noga med att hästen alltid ska lyssna framåt i skritten, inte bara träna just det en kortare sträcka. Lycka till!

Liknande trådar

Körning Hej! Jag har ett litet miniatyrsto som kag utbildat från scratch. Hon planeras att sättas framför vagn nu i sommar. Jag har lååååååång...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Blawe
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 317
Senast: Gotthard
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 610
S
Träning Som jag märkt av många så verkar den såkallade "porslinshäst tankebanan" fara omkring o våra huvuden. Det tycker jag är väldigt synd...
2
Svar
20
· Visningar
3 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka