Skriker när han ska fisa/bajsa

Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

det går över!!

det är jättejobbigt, man tror man ska bli galen, ibland funderar man på att hiva ut ungen genom fönstret bara för att få lite lugn och ro... det är helt normalt att tänka så (så länge man inte gör det såklart :eek:)...

men som tröst - det går över...

kolikmassage, undvika vanliga saker som kan ge magknip, minifomdroppar, bära (bärsjal är en fantastisk investering)... för sök att få avlastning så du får en skrikfri stund lite då och då - jag lovar det är jobbigare att vara hemma med ett kolikbarn än att jobba 8 timmar så hiva över barnet så fort pappan kommer hem...

och det här inte hjälper inom en rimlig tidsperiod - börja fundera på allergier (säger inte att det är allergi, men det är faktiskt vanligare an "vanligt" folk tror) - mjölkprotein är väl vanligast och nog enklast att leva utan och det växer oftast bort innan barnet är 1 år...

och du... det går över!!!

skickar en peppkram oxå!!:banana::banana::banana:
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Det är skitjobbigt, jag lider med er...


Men som Druvan sa, prova att bära honom på magen över armen, det brukar vara skönt för dem. Minifomdroppar är som emma74 sa också bra, vi ger våran lilla 30 droppar tre gånger om dagen, och det har hjälpt hans mage.

Att bära honom har också hjälpt, jag sätter på musik som det är lite gung i, och så dansar vi till det. Dels får man in en bra rytm och dels är det lite trevligare att bära länge om man har något bra att lyssna på. Min lilla tycker att det är skönt att få krypa ihop ordentligt mot min mage när vi dansar, med benen långt upp under sig....

Och ett tips du redan fått med, se till att få lite skrikfri tid, lämna barnet till pappan, ta en lång promenad eller gå bara ut i skogen och skrik, eller vad du nu tycker är skönt och får dig att hitta nya krafter, det är jätteviktigt, annars blir man tokig till slut!
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Coca Cola
Kaffe

Jag har "missbrukar" cola och kaffe sedan Saga kom.
Men det var för att läkaren sa att det var det enda som skulle ta bort min huvudvärk. Jag gör det fortfarande även om huvudvärken släppt avsevärt, men mest för att jag är rädd för att få tillbaka den... :crazy:

Men Sagas magonda beror på ersättningen, det vet vi.. :cry:
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag kan knappt äta något sen förlossningen, allt bara växer i munnen på mig... :crazy: Igår åt jag en smörgås, och en färdigrätt, på hela dagen. Det är inte konstigt att jag har ont i huvudet hela tiden.



Till alla, det känns som om dropparna kanske hjälper lite nu, han tvärskriker bara till nu när han ska fisa, gemfört med igår när han gallskrek i en timme efter han försökt. Eller så är han bara helt slut nu, och orkar inte skrika nå mer
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Hoppas att dropparna fortsätter att fungera! Det är inte kul med en liten bebis som har jätteont i magen.

Som jag har förstått det så fungerar dom på nästan alla bebisar som "bara" har ont i magen, och alltså inte har något mer allvarligt fel, som allergi, kolik eller annat liknande.
På min son gjorde dom varken till eller från, men hans problem kom sig ju av mjölkprotein också.
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag hade ingen aptit de första månaderna.
Hade också fruktansvärd huvudvärk efter förlossningen.
Det går över relativt snabbt.
Snart har du en busig 1-åring :)
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Det kan inte påverka amningen att jag äter så dåligt då?
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag tror inte det.
Min första son gick upp ca 500 g i veckan de första månaderna på enbart amning trots att jag knappt åt nånting. Ammade honom i 11 månder utan problem.
Se bara till att dricka mycket och ät så mycket du kan.
Men det är ingen anledning att ge ersättning.

Andra sonen har alltid varit lite spinkig, så det hade inte spelat nån roll hur jag åt.
Det har gått bra att amma honom hela tiden, han tycker fortfarande att det är det bästa som finns. Han är 18 månader.

Kroppen tar det den behöver till mjölken. Det blir mindre kvar åt dig, så det är du som blir lidande av att äta och dricka dåligt.
Men försök att äta lite då och då.
Jag kunde inte äta medans jag ammade. Då mådde jag illa av allt. Fick vänta till bebis ätit färdigt först.
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Det känns som om mjölken räcker!

Det är bara det att det känns som krig nästan varje gång han ska amma nu, för han skriker och försöker amma samtidigt, så det är inget mysigt att amma längre, bara stressigt. Känns som om han inte får i sig någon mat alls. :(
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Det är inte ovanligt att det är lite problem med amningen i början.
Det har tagit ca 2 veckor innan det har känts helt bra båda gångerna med mina barn.
Om du försöker stå ut nu så kommer du vara tacksam sen när det funkar.
Det är så smidigt att kunna ge sitt barn mat precis när som helst.
Man blir mycket friare.
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Ja amningen ska jag inte ge upp i första taget.

Nu i kväll har han ammat två gånger utan att skrika :)

Hur ofta är det normalt att de bajsar? Han bajsar säkert 10 gr varje dag, fast bara små mängder varje gång, och en gång så är det mycket.
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Från 10 ggr/dag till två gånger i månaden är normalt.
Min äldsta kille bajsade flera ggr om dagen, yngsta sonen bajsade var 10-14:e dag.

Vad skönt att han kan äta utan att få ont.
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

lillskruttan kunde bajsa 1 gg/kvart stundtals på dagarna... det var liksom bara att byta och se glad ut för hon blev ju skinnflådd om man väntade med att byta...
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag kan knappt äta något sen förlossningen, allt bara växer i munnen på mig... :crazy: Igår åt jag en smörgås, och en färdigrätt, på hela dagen. Det är inte konstigt att jag har ont i huvudet hela tiden.

Det kommer, aptiten verkar ha kommit tillbaka på mig. Åt en jätteportion idag och är fortfarande hungrig :angel: .

Så det kanske kommer för dig imorgon då? ;)

Saga bajsar ungefär 6 ggr per dygn, missar hon ett tillfälle så gnäller hon tills hon fått ur sig antingen en fjärt eller lite bajs. Hennes nya grej är att bajsa när vi byter på henne, och det är som kisset, det sprutar rakt fram (upp för kisset iofs). Sen är hon tvärnöjd. Jag var mindre nöjd inatt när min tröja blev full av bebisbajs, men åh vad skönt hon sov sedan).
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Arvid har bajsat på mig väldigt många gånger, och pinkat ännu fler! :D

Jag tror han tycker det är skönt att vädra rumpan!
Sen är det lite mitt eget fel, för han får ofta ligga ca 10 min på skötbordet utan blöja för att få vädra och vila rumpan från alla blöjor. Oftast får jag då pink rakt på bröstet eftersom jag står böjd över honom och gosar.

Idag fick jag höra ett avgrundsvrål ifrån toan, det var sambon som skrek, för Arvid hade bajsat över hela golvet, en stor stråle gick över badrumsgolvet. (Sambon är bebisbajs känslig)

:rofl:
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Har hört att man kan testa att undvika vissa livsmedel (om man inte redan gör det) - typ choklad, kaffe (typiskt eller vad :angel:) och en massa andra saker som jag inte kommer ihåg. Någon som har koll?

LÖK! Alma fick sanslöst ont av lök i alla dess former, även små små mängder purjolök... Det tog dessutom ett bra tag innan vi förstod att det berodde på löken, så Alma fick lida ett tag med sin lökälskande mamma... Även ärtor, linser, bönor odyl kan ge magont...
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

KL

Efter många sömnlösa nätter med en massa skrik har jag nu fått låna en motordriven vagga, så får vi väl se om den funkar. Får hoppas det, mina armar har blivit 2 meter längre av allt bärande. :crazy:
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag vet precis hur du har det!

Jag kan säga att inget hjälpte. Slutade med allt som kunde ge magont, samt körde med minifom.

Jag såg ut som en levande död i 3 månader.
Nätterna varvade jag med att putta vagnen med foten över en sladd som låg över golvet, samt att guppa honom på magen.

Vi hade en gungstol som var suverän, bara att sitta mage mot mage och gunga, vi somnade i den ett antal gånger.
Och det var i princip bara när vi gungade som han inte skrek.

Hoppas vaggan hjälper.

Jag ska investera i en bärsjal till 2:an om h*n blir en skrikis, har hört jättebra om dessa!
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Hoppar in i tråden då min 2 mån kille har samma problem....nu kör jag mjölkfritt så får vi se om det hjälper! Håll tummarna!

Jag suger i mig alla tips!
/malin trött
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag är lite rädd för det här med bärsjal och annat, jag är rädd för att få ett bärbarn som alltid måste bli buren.. :/

Saga har också haft problem med magen ett tag nu, vi fick tipset om Lactulos som har hjälpt oss. Så nu sover hon i alla fall som hon skall. Jag är dock lat och inte helt återställd efter förlossningen så när Saga vaknar för nattmålet (kl 04) så bär jag över henne i min säng så får hon sova vidare där. På så sätt får jag sova lite längre på morgonen sedan (08-09).

Hoppas det blir bättre för er nu Jolanta!
Jag inser vilken tur jag har haft, vet fortfarande inte om Saga vet vad skrika är..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 799
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 742
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp