Skriker när han ska fisa/bajsa

Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag är lite rädd för det här med bärsjal och annat, jag är rädd för att få ett bärbarn som alltid måste bli buren.. :/

Ja, jag tror att det kan bli så om man är "bärfanatiker", man ser ju endel som alltid går och bär (och kanske trivs med det) det vill inte jag.

Men jag ser det mera som ett hjälpmedel när man har annat att göra med händerna, och om man har flera barn att ägna sig åt, kan bebisen "åka med"!
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Ja, jag tror att det kan bli så om man är "bärfanatiker", man ser ju endel som alltid går och bär (och kanske trivs med det) det vill inte jag.!

Jag är ofrivillig bärfanatiker för det är det enda som gör ungen (10 v.) nöjd.. Ni som inte bär i tid och otid- hur får ni tyst på era bebisar egentligen, please let me know :p. Min bebis är vaken från 07-22 och gallskriker så fort jag lägger henne ifrån mig :o. Det går verkligen inte att ignorera henne för hon skriker så hon tappar andan och det slår lock för mina öron. Jag är helt slut när kvällen kommer efter allt bärande och åter bärande *pust*. Inte ens vagnpromenader duger.. Ni som inte bär- hur gööör ni?
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag vill också veta!

/Jolanta vars son gör likadant som Druvans
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag är ofrivillig bärfanatiker för det är det enda som gör ungen (10 v.) nöjd.. Ni som inte bär i tid och otid- hur får ni tyst på era bebisar egentligen, please let me know :p. Min bebis är vaken från 07-22 och gallskriker så fort jag lägger henne ifrån mig :o. Det går verkligen inte att ignorera henne för hon skriker så hon tappar andan och det slår lock för mina öron. Jag är helt slut när kvällen kommer efter allt bärande och åter bärande *pust*. Inte ens vagnpromenader duger.. Ni som inte bär- hur gööör ni?

Det är precis det jag menar, man väger för/mot.
Jag bär hellre en tyst unge än lyssnar på en gallskrikade i sin säng!

Alla barn är så olika och jag tror inte att någon som inte haft ett riktigt skrikigt barn vet hur det känns, man gör ju allt för att få ha det tyst!! Även om man får bära dagen lång...

Men du har sjal eller?

Tillägger: när jag säjer sådana som alltid bär, så menar jag dom som bär stora barn. Såna som "fastnat" i bärandet.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag är lite rädd för det här med bärsjal och annat, jag är rädd för att få ett bärbarn som alltid måste bli buren.. :/

jag tror inte på att man får ett "bärbarn" av att köpa bärsjal - däremot är det en fantastisk avlastning med bärsjal om man har ett "bärbarn"

för om ditt barn vill bli buret, säg att det är det enda som hjälper - låter man då bli att göra det?
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Jag är ofrivillig bärfanatiker för det är det enda som gör ungen (10 v.) nöjd.. Ni som inte bär i tid och otid- hur får ni tyst på era bebisar egentligen, please let me know :p. Min bebis är vaken från 07-22 och gallskriker så fort jag lägger henne ifrån mig :o. Det går verkligen inte att ignorera henne för hon skriker så hon tappar andan och det slår lock för mina öron. Jag är helt slut när kvällen kommer efter allt bärande och åter bärande *pust*. Inte ens vagnpromenader duger.. Ni som inte bär- hur gööör ni?

man bär helt enkelt :idea:

Emma hatade vagnen tills hon var stor nog att sitta i den och hur djupt hon är sov så gick det inte att lägga henne från sig - hon vaknade direkt
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Tillägger: när jag säjer sådana som alltid bär, så menar jag dom som bär stora barn. Såna som "fastnat" i bärandet.

de har nog inte fastnat - de har aktivt valt det :idea:
Emma bär jag möjligen någon gång varannan månad nu... om det är så ofta ens ...
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

har ett par vänner som skaffade en vibrerande babysitter och det var det enda - och då menar jag det enda som fungerade för dem - deras son satt och sov i den varenda gång han skulle sova, dag som natt...
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

KL

Efter många sömnlösa nätter med en massa skrik har jag nu fått låna en motordriven vagga, så får vi väl se om den funkar. Får hoppas det, mina armar har blivit 2 meter längre av allt bärande. :crazy:

Vad jag lider med dig, hoppas verkligen att den motordrivna vaggan fungerar så ni kan få lite sömn. Det är verkligen jobbigt att inte få sova på nätterna, man blir ju helt slut.

Inser att jag INTE ska klaga över att Emil ibland är vaken hela dagarna (dock ej skrikig hela tiden), för han sover iaf på nätterna. Igårnatt vaknade han bara en gång på hela natten & ville han mat och somnade sedan om direkt igen.

Sover han nått på dagarna så du kan vila upp dig då?
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Ja, jag tror att det kan bli så om man är "bärfanatiker", man ser ju endel som alltid går och bär (och kanske trivs med det) det vill inte jag.

Men jag ser det mera som ett hjälpmedel när man har annat att göra med händerna, och om man har flera barn att ägna sig åt, kan bebisen "åka med"!

Absolut, jag har ett bärsele, dock endast använt en gång av mig då Saga hade en "sån dag".

Det är skönt att veta att det finns hemma, men de jag träffat (mammagrupp) har väl mer eller mindre vart besatta av deras bärsjalar.... :crazy:
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

KL

Någon har bytt ut våran Arvid :eek:

Han har inte skrikit mer kanske 5 min sen igår, det är nästan så att man tror att han är sjuk. (han är inte det, jag har kollat febern :p)

Han har tittat på TV i över en timme, alldeles lyrisk.

Hoppas att de som har bytt ut honom inte vill ha tillbaka sin tvilling till Arvid, jag gillar den här bättre :D
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Hmmm, är det dit min lille kille flyttat? Jag har en liten pojk härhemma som skriker en timma varje kväll numera..... Börjar vid 20, gråter till 21, då han äter och går och lägger sig. Den timman duger INGET, han vill inte ha mat, han vill inte ha nappen, vill inte hänga på magen, ingenting fungerar.... Men när klockan slår nio, då ska han ha mat och sova i sängen :confused: Knasbarn!
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

välkommen till min vardag, fast du får lägga till några timmars skrik för att det ska börja närma sig Arvid. ;)
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Ja, jag är inte avis, höll på att bli knäpp igår, efter bara 10 minuter..... Men nu lade jag honom riktigt tidigt, hoppas det är så att han bara är övertrött på kvällarna!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 799
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 742
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp