Skriker när han ska fisa/bajsa

Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Tack för svar. Undrar dock hur man kan veta att det man äter/dricker verkligen orsakar magproblem? Hur lång tid tar det tills det man ätit/druckit går över till mjölken?
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Det brukar visa sig ganska snart efter att man ätit och ammat bebis. Har jag ätit apelsin tex så får lillen hela ansiktet fullt med prickar inom ett par timmar!

Lök åt jag min idiot med, och det tog bara ett par timmar så hade vi en bebis som skrek som en galning, han hade så ont i magen så vi trodde han skulle svimma....

Numera undviker jag allt med koffein, apelsiner, lök, alla baljväxter..... Det kan jag äta sen, när amningsperioden är över.
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Bara att sluta med kaffe igen, jag drack inget kaffe under hela graviditeten, men trodde det var ok nu! :(

Och vindruvor åt jag en hel kartong av igår. :crazy:

Äsch, måste läsa på om vad som är bra och inte bra att äta!
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Skulle också låtit bli ersättningen ett tag. Och vindruvorna. Röda grönsaker ska man också undvika förutom det som de andra skrivit.

Hoppas det hjälper!
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Nu tycker jag vi gör en lista med allt som vi kommer på som kan vara störande för bebismagar!

Fyll på med det ni kommer på!


Coca Cola
Kaffe
Vindruvor
Te
Lök
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Trodde också det var OK med kaffe igen :(

Drack bara thé på BB, och där hade han aldrig ont i magen, så kanske är det bl a detta som spökar? Dricker iofs bara 2 små koppar per dag men det kanske räcker? Fyller på med choklad, som väl också bara är att glömma :cry:

Är det bara rå lök man ska undvika eller även lök i mat? Lär ju inte bli helt lätt att utesluta. Inte heller baljväxter om man är vegetarian? Fyller på...

Coca Cola
Kaffe
Vindruvor
Te
Lök
Choklad
Baljväxter

Nu tycker jag vi gör en lista med allt som vi kommer på som kan vara störande för bebismagar!

Fyll på med det ni kommer på!


Coca Cola
Kaffe
Vindruvor
Te
Lök
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Min flicka (7 v.) har också problem med magen- hon är extremt pruttig och bajsar sällan. Spänner sig och kan ligga och "knysta" och prutta en hel dag, röd i ansiktet. Väldigt grinig, speciellt på eftermiddagen..

Minifom hjälpte inte alls, trots att vi gav 30 droppar istället för 10 (på BM´s inrådan). Då köpte vi en engelsk version av minifom som heter Gripe Water. Det funkar mycket bättre! Hon är mkt gladare nu, och bajsar dessutom en gång om dagen istället för en gång i veckan. Har gett henne detta fyra dygn nu, så vi märkte snabbt att det gav effekt..

Ger henne även kolikmassage, samt låter henne sova på mage istället för på rygg (hon tvärvägrar att sova på rygg och vaknar i ett...)
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Är minifom receptfritt?


Jag har beställt amningste nu, får se om det funkar!
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Coca Cola
Kaffe
Vindruvor
Te
Lök
Choklad
Baljväxter
Jordgubbar
Päron
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Är minifom receptfritt?

Ja, det är det. Om du tänker testa- var inte rädd för att öka på dosen. Alla jag pratat med ger 20-30 droppar snarare än 10 droppar som står på flaskan. Medlet tas inte upp av kroppen utan forslas bara rätt genom tarmarna..
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

PÄRON?????? Jag åt just ett päron!!

Nu ska jag sluta äta helt, äter ju bara fel hela tiden!
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Är minifom receptfritt?

Jepp, min kanin åt de ;)

Jag har bytt amnings-ställning och det har blivit mkt bättre. Halvligger i soffan/sängen och har honom liggandes från bröstet ner till motsatta sidas ben. Han rapar mer och enklare och mindre "prutt-gnäll".
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

PÄRON?????? Jag åt just ett päron!!

Nu ska jag sluta äta helt, äter ju bara fel hela tiden!

Jag har ätit päronkräm men inte märkt något, hoppas han ärvt min mage som tål allt och inte sambon som blir dålig av typ allt ;)

Var en kamrat som inte alls kunde dricka päronsaft för då fick hennes magknip på en gång.
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Tänkte försöka med det och amningste, och kolikmassage, och hoppas på det bästa! :)
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

Ibland kan det räcka med bara att trycka motsatt arm och ben mot magen, kan kännas lite brutalt ibland men hjälper, MEN man måste hålla kvar minst 5 s även om de gråter. Så kommer det sen en prutt! En kväll fick jag göra detta 15 ggr på rad och varje gång kom det rejäla pruttar, jag skrattade till slut som en häst eftersom det aldrig tog slut! Lade tillbaka honom på mage och han sov vidare!
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

KL

Åh, jag blir galen, han bara skriker och skriker, inget hjälper....:cry:
 
Sv: Skriker när han ska fisa/bajsa

KL

Åh, jag blir galen, han bara skriker och skriker, inget hjälper....:cry:

Har du testat bära "kolikgreppet"? Man bär barnet på sin underarm med en arm och ett ben på vardera sidan om armen (barnet ligger på mage). Magknipet brukar lätta då. Våran bebis lugnar ned sig och somnar efter att vi traskat omkring lite på det viset..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 799
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 742
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp