Skräpmailen väller in - irriterad

S

Sveipur

Jag har haft e-mail i elva år och har aldrig fått några konstiga skräpmail. Uppdaterade virusprogram etc för en dryg månad sen och sen dess väller skräpposten (utländsk) in dagligen :mad: . Mailade leverantören 4/1 och fick till svar att de skulle svara inom 72 timmar. Nu har det gått exakt 190 timmar och fortfarande inget svar :mad:

Sv: Skräpmailen väller in - irriterad

Finns sveprobotar som letar runt på nätet efter email adresser som folk har skrivit in (gästböcker, hemsidor, forum m.fl)

Så för eller senare får man räkna med få detta.
Sedan försöker de som har hand om email system försöker uppdatera antispam filter hela tiden men är inte alltid effektiva.

Men det konstiga är att det startade samma dag som vi laddade ned Norton. Det enda jag någonsin kan komma på att jag laddat ned tidigare är Acrobate Reader. Har aldrig skrivit i någon gästbok och har i övrigt ett väldigt försiktigt beteende med min dator. Använder aldrig min ordinarie mailadress när jag registrerar konton på diskussionsforum, utan använder då en hotmailadress och det är mitt normala mailkonto som angripits :confused:

Finns sveprobotar som letar runt på nätet efter email adresser som folk har skrivit in (gästböcker, hemsidor, forum m.fl)

Så för eller senare får man räkna med få detta.
Sedan försöker de som har hand om email system försöker uppdatera antispam filter hela tiden men är inte alltid effektiva.

Kan vara en tillfällighet.

Kan även vara så att någon kompis har fått ett spionprogram som har läst av personen adressbok.

Att få tag i email adresser så finns det många många sätt.

Kan vara en tillfällighet.

Det finns en liten risk att det är en tillfällighet. Det är bara det att jag med min starka intuition sa till min sambo att jag inte gillar att ladda ned saker från internet och syftade på att något sånt här kunde hända...

Det finns en liten risk att det är en tillfällighet. Det är bara det att jag med min starka intuition sa till min sambo att jag inte gillar att ladda ned saker från internet och syftade på att något sånt här kunde hända...

Via den vägen kan man få mycket skit, speciellt om de vill ha en mailadress. Jag har använt en hotmailadress vid dessa tillfällen, eller en figurerad@hotmail.com.;)

Ja det är det också, så jag tror mer på Labans förklaring om sveprobot eller att något han fått virus som läst av adressboken. Då räcker det med att er adress finns där, det behöver alltså inte vara hos er felet har uppstått om man säger så.

Svaret på mailet som utlovades inom 72 timmar kom efter 217 timmar och ett antal påminnelser...

Jag laddade ner Norton Internet security 9/12 och samma dag kommer det första skräpmailet jag någonsin fått... Därefter får jag flera dagligen.

Svaret från leverantören "möjligen är det så att du förut hade en 2006 version som då hade en Antispam funktion som filtrerade bort dessa åt dig".

Jag har en tele2-mail som också översvämmas. Sen den 6 januari har jag fått 210 spam...

Min adress ligger dock här och där på nätet så det är kanske inte så konstigt. Men :devil: störande!

Man får helt enkelt lära sitt mailprogram vad som är spam eller ej.
Visst man laddar ju endå ner det men man slipper ser det i sin inbox

Byt till Gmail! De har ett jättebra filter!

Bero på vad för mailprogram du kör.

Jag kan ju skapa regler att kommer det från denna adress så ska den till spam katalogen.

Outlook Express. Men spamen kommer ju aldrig från samma adress... alltid nya.

Oftast kan man iaf filtrera bort mail som kommer från en server eller leta upp ord som ofta förekommer i spam (och inte i de mail du vill få).
Ett alternativ är ju att skicka vidare misstänka spammail till en annan mapp och sen kolla igenom den ibland för att se om något kommit fel och annars bara ta bort alla med jämna mellanrum.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 711
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kära dagbok, Idag tänkte jag att vi ska prata om mitt kära kontrollbehov. Det blir nog lite rörigt, men jag ska försöka hålla mig...
Svar
18
· Visningar
1 566
Senast: Shaggy
·
C
Hästmänniskan Nu känner jag mig lite irriterad så jag tänker skriva av mig här, det är ingen stor grej, men tillräckligt för att det ska ta upp onödig...
2
Svar
20
· Visningar
2 314
Senast: Eme_liie
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 076
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen