emlem
Trådstartare
Nu börjar vi få slut på idéer för miljöträning av lilla herr häst. Han är en kallblodstravare på snart 4 år, rids i alla gångarter och är under inkörning. Supertrevlig individ som älskar utmaningar och nya saker
Ni har säkert massor med bra tips på vad vi kan hitta på så ni får gärna dela med er.
Vi har byggt olika banor i paddocken med olika övningar med följande saker och resultat
presenningar= stampar på den innan han bär iväg med den
plastband/påsar på stolpar med och utan vind= om man drar i dem så ramlar hinderstöden, himla roligt
hinkar med konstiga grejer på= saker är till för att bäras och tugga på
koner med låga plastband= allt man kan bära och skramla på är roligt
bildäck= är till för att trampas på och tugga på
påsar och rep på honom= hästen vilar och väntar på något roligare
katter= tappar fokus och måste bara fram och klappa/ putsa dem
träbro= jaha och nu då?
Matte borrar en planka i paddocken och hästen måste bara dit och hjälpa till, försöker ta tag i borren vid upprepade tillfällen byggare hästbob
Vid uteritt trampar han fram i täten där de stora hästarna som ridits längre än han är gammal tycker att det är läskigt att gå.
Vi möter en cykel när vi tömmkör i mörkret= kolla en människa med cykelkorg, det finns nog mat där i , kom så går vi och hälsar. jag* öm något rör sig där borta i mörkret, hoppas det inte är en gris, näpp människa i bäckmörker utan reflex, sak samma.
paraply och bollar har vi kvar att göra/ skaffa. och vi har släpat allehanda oljud bakom honom när vi jobbat med inkörningen och reaktionerna vi fått ha varit funderingstuggande och "jag gillar att jobba steget".
Ni har säkert massor med bra tips på vad vi kan hitta på så ni får gärna dela med er.
Vi har byggt olika banor i paddocken med olika övningar med följande saker och resultat
presenningar= stampar på den innan han bär iväg med den
plastband/påsar på stolpar med och utan vind= om man drar i dem så ramlar hinderstöden, himla roligt
hinkar med konstiga grejer på= saker är till för att bäras och tugga på
koner med låga plastband= allt man kan bära och skramla på är roligt
bildäck= är till för att trampas på och tugga på
påsar och rep på honom= hästen vilar och väntar på något roligare
katter= tappar fokus och måste bara fram och klappa/ putsa dem
träbro= jaha och nu då?
Matte borrar en planka i paddocken och hästen måste bara dit och hjälpa till, försöker ta tag i borren vid upprepade tillfällen byggare hästbob
Vid uteritt trampar han fram i täten där de stora hästarna som ridits längre än han är gammal tycker att det är läskigt att gå.
Vi möter en cykel när vi tömmkör i mörkret= kolla en människa med cykelkorg, det finns nog mat där i , kom så går vi och hälsar. jag* öm något rör sig där borta i mörkret, hoppas det inte är en gris, näpp människa i bäckmörker utan reflex, sak samma.
paraply och bollar har vi kvar att göra/ skaffa. och vi har släpat allehanda oljud bakom honom när vi jobbat med inkörningen och reaktionerna vi fått ha varit funderingstuggande och "jag gillar att jobba steget".