Skräck(ljud)böcker

Saeta

Trådstartare
Jag är inne i någon skräck(ljud)boksperiod. Eller skräck/thriller/spänning.
Därför tänkte jag höra vad ni har för favoriter i den genren. Jag behöver lite nya tips :D
Och dom får gärna finnas på typ Bookbeat :p

Dom jag har lyssnat på hittills är:
Himmelstrand - John Ajvide Lindqvist
Sankta Psyko - Johan Theorin
Färgan & Hemmet - Mats Strandberg
Klinik 13 - Sofia Einerot

Människohamn- John Ajvide Lindqvist

Den är faktiskt den enda bok som jag har lyssnat på som faller in i rätt kategori. Om den finns på Bookbeat, vet jag inte, men den är inläst för jag lyssnade på den under en roadtrip 2009.

Jag är inne i någon skräck(ljud)boksperiod. Eller skräck/thriller/spänning.
Därför tänkte jag höra vad ni har för favoriter i den genren. Jag behöver lite nya tips :D
Och dom får gärna finnas på typ Bookbeat :p

Dom jag har lyssnat på hittills är:
Himmelstrand - John Ajvide Lindqvist
Sankta Psyko - Johan Theorin
Färgan & Hemmet - Mats Strandberg
Klinik 13 - Sofia Einerot

Allting av H.P. Lovecraft, vilken novellsamling som helst. Edgar Allan Poe, välj en novellsamling... ;) Det finns mycket välskriven skräck från 1800-talet, Jean Austens Northanger Abbey eller Jeremias Gotthelf The Black Spider.

Har du läst mycket av Stephen King? Det är ju på tapeten nu med ny filmatisering, Signal, eller noveller Den förskräckliga apan...

Suzukij Koji (stavning?), Ring kanske är något?

Peter Straub, Gengångare, om du vill ha lite med krim.drama.

James Herbert, exempelvis The Fog, annars läs på och testa en du gillar.

Jag tror att alla ovan finns inlästa på biblioteket, men jag har inte koll på Bookbeat.

The black tapes. Inte en ljudbok utan en pod med avsnitt som handlar om olika övernaturliga saker. Jag är väldigt känslig så har bara lyssnat på halva första säsongen. En kompis till mig som älskar skräck har lyssnat på säsong 2 också och hon tyckte den var jätteläskig.

Den faller in under "att lyssna på" i alla fall. :D

The black tapes. Inte en ljudbok utan en pod med avsnitt som handlar om olika övernaturliga saker. Jag är väldigt känslig så har bara lyssnat på halva första säsongen. En kompis till mig som älskar skräck har lyssnat på säsong 2 också och hon tyckte den var jätteläskig.

Den faller in under "att lyssna på" i alla fall. :D

Finns massor med bra poddar som handlar om skräck. Älskar The NoSleep podcast. :love:

Tack för massa bra tips! :D Jag är så satans dålig på att hänga med när det gäller engelska och jag inte har engelsk text också. Så det måste finnas översatt på svenska för min del. Men superbra tips hittills verkligen!

Odd Thomas och hela serien av Dean R Koontz.
Nästan allt av honom. Psykopaten är också en storfavorit samt falskt minne och Stephen King såklart.

Playground gillade jag. Kommer inte ihåg namnet på författaren men han har även skrivit stalker mm kepler tror jag det är

Har du lyssnat på De dödas röster i P3?
Sverige har helt klart de bästa röstskådespelare:love:

På engelska gillar jag Spooked av Snap Judgment. Det är en podd där folk berättar sina egna historier.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka