L
lilltigern
Jag vet att ämnet är uttjatat vid det här laget och jag har tillbringat tid att titta genom gamla trådar som tar upp ämnet. Men jag skulle ändå uppskatta om du ville berätta hur DU har gjort för att förebygga eller hjälpt sin redan skotträdda hund att klara av fyrverkerier och smällare. Så föjlande frågor önskas svar på:
* Är skotträdsla genetiskt eller enbart ägarens fel att hunden blir skotträdd?
* Hur tränar du en valp/unghund till att klara av fyrverkerier o smällare?
* Du som bor i tättbebott område, hur klarar din skotträdda hund veckor innan/efter nyår?
* Hur gör du för hjälpa din redan skotträdda hund att klara av fyrverkerier o smällare?
* Du som har haft en skotträdd hund och gjort om den till orädd hund för fyrverkerier och smällare, hur gjorde du och vilken metod?
Skulle uppskatta enormt om just DU ville berätta hur du gör/gjort för lyckas med skott och fyrverkerier! Annars skulle jag uppskatta om någon kunde ta fram trådar som just handlar om skotträning av redan skotträdd hund.
* Är skotträdsla genetiskt eller enbart ägarens fel att hunden blir skotträdd?
* Hur tränar du en valp/unghund till att klara av fyrverkerier o smällare?
* Du som bor i tättbebott område, hur klarar din skotträdda hund veckor innan/efter nyår?
* Hur gör du för hjälpa din redan skotträdda hund att klara av fyrverkerier o smällare?
* Du som har haft en skotträdd hund och gjort om den till orädd hund för fyrverkerier och smällare, hur gjorde du och vilken metod?
Skulle uppskatta enormt om just DU ville berätta hur du gör/gjort för lyckas med skott och fyrverkerier! Annars skulle jag uppskatta om någon kunde ta fram trådar som just handlar om skotträning av redan skotträdd hund.