Skottlossning på skola

Nä du har rätt... Varför rapporteras det ens om att det hänt nåt ?
Allmänhetens nyfikenhet är ganska sanslös
Det är väl en väldig skillnad på vad tidningar själva tar beslut att rapportera om och vad polisen faktiskt kan bekräfta. OM en sådan händelse skulle inträffa på skolan där jag arbetar så hoppas jag verkligen att polisen under pågående insats fick fokusera på sitt faktiska arbete och inte behövde gå runt och räkna avlidna för att rapportera så snabbt som möjligt. Det var ju under en pågående insats.

Jag tycker det är väldigt rimligt att man är försiktig i sina uttalanden. Lyssnade på lokalområdespolischefen som sa att han inte kunde vara mer specifik om antalet döda eftersom de inte var synkade med sjukhuset tex.
Och genomsökningen av lokalerna knappt avslutad.

Väldigt tålmodig och lugn man för övrigt, med alla 'jag har inte den informationen'-svar där han ändå gav så mycket information han kunde.

Och genomsökningen av lokalerna knappt avslutad.

Väldigt tålmodig och lugn man för övrigt, med alla 'jag har inte den informationen'-svar där han ändå gav så mycket information han kunde.

Precis, de försöker göra ett enormt jobb och självklart måste offer och anhöriga gå före allting annat

Den enda informationen man borde va intresserad av är väl den som är sann i ett sånt här läge. Att spekulera i hur många som är döda utan att faktiskt veta känns helt bisarrt. Skönt att åtminstone polisen håller lugnet

Jag tycker man måste förstå att det kan finnas skäl att polisen avvaktar med infon. Dels för att inte ge ut felaktig info men också med tanke på utredning etc. De hade ju att hantera ett av de värsta våldsdåden i Sveriges historia samtidigt som de inte visste om det fanns fler gärningsmän och samtidigt starta en utredning.

Min syster som jobbar på sjukhus fick stanna kvar efter sitt pass då det gick upp i stabsläge. Hon har en kompis som går på en utbildning på skolan som skulle varit där idag men vände och åkte hem då hen inte mådde bra bara en stund före skjutningen utbröt :cry: Tänker på alla anhöriga som idag har förlorat någon i fruktansvärt onödigt brott 💔

Fullkomligt fruktansvärt 😔
Har kommit mycket information från skolorna här om krisgrupper osv som kommer finnas tillhands för eleverna. Mina bonusar var ganska skärrade men är hemma i trygghet :heart De blev inhysta i sin skola och visste inte om det skulle drabba deras skola också. Mina blev såklart oroliga för sina syskon och själva händelsen

Liknande trådar

Skola & Jobb Är det vanligt och att rekommendera att man i en överklagan numrerar varje stycke? Som exv. i detta dokument .
Svar
7
· Visningar
790
Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 377
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025