Skötselråd för Orkidé

Mina orkideer blommar om gång på gång, men det tror jag har mest att göra med ljuset och luftfuktigheten i lägenheten och mindre med vattningen. Vi har ett ljust badrum utan ventilation. Om en orkidee inte blommat på länge brukar jag ställa den i badrummet och då vaknar den alltid till liv och blommar om.

Vad tror ni, överlever mina orkidéer 3 veckor utan vatten medan jag reser bort? Vattnar dem genom nedsänkning 1 gång/v nu.

Vad tror ni, överlever mina orkidéer 3 veckor utan vatten medan jag reser bort? Vattnar dem genom nedsänkning 1 gång/v nu.
Ja, det värsta som kan hända är att dom är lite "skrynkliga" i bladen efteråt. Det går över. Ställ in dem på ett bord eller bänk, inte i fönstret så klarar dom sig bättre.

Liknande trådar

Hemmet Nu står vi i startgroparna hoppas jag för att renovera vårt icke helt funktionsdugliga badrum från -80. Men jag tar gärna emot tips om...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 007
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
771
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix