Skötselråd för Orkidé

Mina orkideer blommar om gång på gång, men det tror jag har mest att göra med ljuset och luftfuktigheten i lägenheten och mindre med vattningen. Vi har ett ljust badrum utan ventilation. Om en orkidee inte blommat på länge brukar jag ställa den i badrummet och då vaknar den alltid till liv och blommar om.

Vad tror ni, överlever mina orkidéer 3 veckor utan vatten medan jag reser bort? Vattnar dem genom nedsänkning 1 gång/v nu.

Vad tror ni, överlever mina orkidéer 3 veckor utan vatten medan jag reser bort? Vattnar dem genom nedsänkning 1 gång/v nu.
Ja, det värsta som kan hända är att dom är lite "skrynkliga" i bladen efteråt. Det går över. Ställ in dem på ett bord eller bänk, inte i fönstret så klarar dom sig bättre.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :) Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:) Jag tycker nog om allt... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 095
Senast: vilde
·
Trädgård & Växter Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge". Är såna...
Svar
4
· Visningar
239
Senast: sthu
·
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
867
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Nu står vi i startgroparna hoppas jag för att renovera vårt icke helt funktionsdugliga badrum från -80. Men jag tar gärna emot tips om... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?

Hästrelaterat

Tillbaka