skorv i svansen! (snabba svar!)

Elisha

Trådstartare
Hejsan! Mitt sto har flugtäcke på sig i hagen (med svansskydd) men ändå så har hon börjat få lite skorv i svansen nu när det är över 20 grader. Vad gör man åt det? :crazy: :p
 
Sv: skorv i svansen! (snabba svar!)

Detta låter helt koko, men vi hade en liten tjej i stallet förra sommaren som sa att "Superbra hästsalva" (Bl a från biofarmab) var bra till svansar. Jag som provat precis allt från vetutskrivet kortison till husmorsknep suckade men provade en klick som jag masserade in. Några dagar senare var han helt fin igen! Han brukar vara så illa däran att han blir kal på vissa ställen annars, men inte förra året eller rättare sagt slutet av sommaren). Så jag har investerat i en sån o ska definitivt testa när det börjar iår... Kanske värt ett test?
 
Sv: skorv i svansen! (snabba svar!)

acke skrev:
Detta låter helt koko, men vi hade en liten tjej i stallet förra sommaren som sa att "Superbra hästsalva" (Bl a från biofarmab) var bra till svansar. Jag som provat precis allt från vetutskrivet kortison till husmorsknep suckade men provade en klick som jag masserade in. Några dagar senare var han helt fin igen! Han brukar vara så illa däran att han blir kal på vissa ställen annars, men inte förra året eller rättare sagt slutet av sommaren). Så jag har investerat i en sån o ska definitivt testa när det börjar iår... Kanske värt ett test?

Ja den gröna Superbra hästsalvan är jätte bra på exemhästar!
 
Sv: skorv i svansen! (snabba svar!)

Var får man tag på "superbra hästsalva"
Börjar ni behandla eksemen när dom kommit eller börjar man förebygga innan dom börjat klia sig?
 
Sv: skorv i svansen! (snabba svar!)

Sal skrev:
Var får man tag på "superbra hästsalva"
Börjar ni behandla eksemen när dom kommit eller börjar man förebygga innan dom börjat klia sig?

Den kan du köpa i de flesta ridsportsbutiker. Annars kan du beställa den från: www.bole.nu

Jag smörjde in den när hästen började klia sig. Men det kanske går att använda den i förebyggande syfte? Det är säkert nån annan här som vet?
 
Sv: skorv i svansen! (snabba svar!)

Om Ni vill ha billig och superbra salva köp då Spensalva. Finns på granngården på ko avdelningen. Det använde jag på islännigarna på jobbbet förr blev hur bra som helst.:bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
960
Senast: Cactus
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 986
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 159
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
548
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp