Skor till bredfotad liten?

skogstomten

Trådstartare
Jag har haft lite halvsvårt att hitta skor som passar på vår snart 1 årige grabb.
Tycker inte att fötterna ser så enormt breda ut, men något är det ialla fall för han är himla svår att hitta skor till. :confused:

Har ni några förslag på skor som man kan trycka på den lille krabaten?

Sv: Skor till bredfotad liten?

Min son är bredfotad och är ''hög'' ovanpå foten. Vi fick köpa kavat skor till honom. Det var de enda som var tillräckligt breda och passade bra på honom.

Aha! :idea:
Ska absolut testa den sorten då, för jag misstänker att han har rätt höga föter också.
Tackar!

Ett plus är att de har skor som är lätta att ta på inte alla, men iallafall den modellen vi har.

Ja det låter som ett stort plus, om man tänker på den lille energiske sprattelkusen *pust*

Kavat fungerade på Hampus också. Han har och har alltid haft både bredare och tjockare fötter än de flesta andra barn.

Kavat gick endast på min son om det var tex de sandalerna med mitt rem för kardborrenfästet som var av nylon med de av läder gick inte alls! Och de kan aldrig vara i rätt str utan måste varalite förs stora. Nu vid 2½ börjar det bli lite lättare...Men jag skulle inte säga kavat...vissa pax var bättre på min son.

Kavat var det enda skomärke som passade Vikke när han runt året. Nu är han snart 2 år och kan ha bland annat Pax också, men det är fortfarande Kavat som sitter bäst på min bredfotade pojk.

Här är en till som köpt Kavatskor till barnen... :idea:
Jag har själv alltid haft problem med mina korta, höga, breda fötter och första dottern är nästan likadan. På henne funkar Kavat utmärkt. De andra två har fått hänga med, för jag gillar kvalitén och det mjuka sköna skinnet i skorna!

Har titta lite på nätet och sett att det finns två återförsäljare här i stan av Kavat skor så i eftermiddag ska vi inte till stan och prova skor!
Hopas vi hittar något.

Ja fötterna har nog blivit en kombi av oss föräldrar, båda har nog halvbreda fötter fram, men jag hrar bökigt smalar hälar, ankfötter :rofl:

Vi har kört på Kavatskor till Emil. Har testat några andra men de har varit för trånga på bredden och höjden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 514
Senast: MML
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 305
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka