Skor på vintern?

Cs218

Trådstartare
Vad har ni för varma och vattentåliga skor/stövlar på vintern? Brukar bara ha mina gummistövlar med dom blir så himla kalla trotts tjocka strumpor.

Kom med tips, ju billigare desto bättre!
 
Vad har ni för varma och vattentåliga skor/stövlar på vintern? Brukar bara ha mina gummistövlar med dom blir så himla kalla trotts tjocka strumpor.

Kom med tips, ju billigare desto bättre!
Mina är förvisso inte billiga. Men det är lätt bästa kängorna jag haft för vinter iom varma, 100% vattentäta iom Goretex-menbran och uppbyggda bra för fötterna för att gå mycket i. De är lite höjd på sulan och man kommer lite upp från vatten/gegga och från kylan i backe. Jag har Härkila Pro Hunter Ridge 2.0 GTX. Mina förra likadana kängor höll i många år trots daglig användning under många timmar. Nu är det 2 års garanti på materialfel.
Men finns ju billigare jaktkängor och de är oftare mer bekväma att gå i än gummistövlar iom gjorda för det.
 
Jag har haft Muckboots i 10 år men förra året gick de sönder så då köpte jag Wobbi. Är positivt överraskad av dem med tanke på priset. En extra ullsocka så var det inga problem att vara ute i -30.
Väldigt lätta och bekväma och bra att man kan ta ut fodret för att torka.
 
Jag har ett par Ariat Barnyard och jag är nöjd med dem. Ett starkt plus att jag kan ha dem både när jag bara är i stallet och pysslar, när jag rider och när jag motionerar en häst vid handen. Jag är så bekväm att jag vet att jag kommer dra mig för att gå in och byta skor om jag exempelvis rider med ridstövlar. Men jag bor så pass långt söderut att vintrarna är hyfsat milda och det är sällan vi egentligen har några längre perioder med minusgrader även dagtid.

Hade egentligen behövt ett par gummistövlar också men det bästa med mina skor är att de är ganska smala runt vristen och det kommer inte in något hö där. När jag hade gummistövlar föddes det ut en mindre höbal ur varje stövel när jag kom in igen.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 399
Senast: valy
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 031
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 849
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp