Retina
Trådstartare
Jag har i ca fem år nu haft hundar som största intresse och har haft hund lika länge. I höstas blev det rätt stora ändringar i livet när jag pörjade plugga i en ny stad och min partner har hand om hunden om veckorna och jag är hemma i snitt 2-3 dagar i veckan. I början kändes det jättehemskt att vara hemifrån och jag saknade min hund otroligt mycket men nu när jag börjat komma in i rutinerna känns det ofta skönt att åka hemifrån när helgen är slut, vilket är en känsla jag är förvånad och lite ledsen över. Jag är mycket lugnare i min lägenhet och känner mig mer fri. Jag slipper dåligt samvete över när hunden har minsta tråkigt, eller när jag tänker att vi inte gjort så mycket kul idag. Dåligt samvete får jag ofta när jag är hemma och det känns ofta som ett tvång att hitta på saker. Här är det ingen som reagerar så fort jag reser mig ur soffan, som håller koll, som skäller om det knackar på dörren och det är så skönt att liksom få vara... ifred.
Det känns hemskt att känna så, att tycka att det är skönt att slippa vara runt sin hund större delen av tiden. Jag har större motivation att hitta på saker nu under tiden jag är hemma, men jag känner att efter någon dag blir jag mer och mer stressad och tycker att det börjar bli jobbigt. Jag undrar vad ni har för tankar om detta, och om ni har några tips hur jag ska känna mig mer bekväm och ledig hemma och slippa känslan av att hundägare är ett krävande heltidsjobb där man hela tiden blir iakttagen.
Det känns hemskt att känna så, att tycka att det är skönt att slippa vara runt sin hund större delen av tiden. Jag har större motivation att hitta på saker nu under tiden jag är hemma, men jag känner att efter någon dag blir jag mer och mer stressad och tycker att det börjar bli jobbigt. Jag undrar vad ni har för tankar om detta, och om ni har några tips hur jag ska känna mig mer bekväm och ledig hemma och slippa känslan av att hundägare är ett krävande heltidsjobb där man hela tiden blir iakttagen.