Lejonelle
Trådstartare
Magsjukan på Z bröt ut i måndags kväll efter något han ätit, alltså snart en vecka sedan. Jag tog bort mat från måndag kväll, gav risavkok på tisdag kväll och sen dess lite kokt ris + lite kokt kyckling 4 ggr per dag ungefär. Började med canicur i onsdags. Sakta har han blivit bättre och igår började det komma halvfasta avföringar igen. Sen hade jag väl för bråttom och ökade matportionen, började stoppa in några bitar vanligt foder i skonmaten. Och då kom det ett bakslag ikväll med lös slemmig avföring igen så jag antar att tarmslemhinnan reagerade (eller så har han ätit något igen).
Vad är lämplig fortsättning nu? Ska jag fasta honom igen och börja om från början eller räcker det att backa något steg? Han är ju hungrig och vill gärna äta, hur sakta ska jag trappa upp egentligen? Som sagt det är en vecka nu. Han är OK för övrigt, pigg på promenaden och leker med sin kompis.
Vad är lämplig fortsättning nu? Ska jag fasta honom igen och börja om från början eller räcker det att backa något steg? Han är ju hungrig och vill gärna äta, hur sakta ska jag trappa upp egentligen? Som sagt det är en vecka nu. Han är OK för övrigt, pigg på promenaden och leker med sin kompis.