Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mimus skrev:En dress code är ett mycket bättre förslag ang sexuellt utmanade kläder och i flera skolor så vet jag att de redan nu sätter åldersgräns för smink ex.
MEN återigen är inte problemet där det hör hemma, skoluniform kommer inte hindra klädföretag och tidningar att marknadsföra och sälja produkter som finns i handeln i dag.
Förmodligen kommer det bli tvärtomeffekt i stället.
Carat skrev:håller med G_Z .. alla trivs inte i kjol o. framför allt ej den färgen.
ramonarunds skrev:Har pa Irland har ungarna uniform, och jag ser aldrig talat ingen skillnad pa ungarna har an i Sverige, forrutom att tjejerna pa Irland har battre sjalvfortroende och inte samma krav pa att vara snygga.
Pontevecchio skrev:Nej fy!
Hetsen kommer man inte heller ifrån eftersom det kommer bli tydligt vem som har den "fina" uniformen från den privata skolan och vem som har en gammal ärvd kommunalskole uniform.
Visst vill de vara snygga, det vill val alla tjejer, men man skiljer pa vardag och fest pa ett battre satt an vad vi gor i Sverige.mimus skrev:Det låter ju väldigt bra det du säger
, men hur exploateras unga kvinnor på Irland, jag tänker på mode som är "utmanade" modemagazin och skvallerblaskor?
Tror du att de inte har samma krav på att vara snygga pga uniform eller pga arv,miljö, och media?
Stefffie skrev:Håller verkligen med här. Debatten verkar ju generellt gå som sådant att förespråkarna talar om att detta minskar mobbningen och att ungarna inte behöver känna sig pressade av märkeshetsen. Ren sh*t. Som någon tidigare sa, ungar e påhittiga. Vill de mobba ngn, hittar de på en anledning för att mobba den. Precis som pontevecchio sa kommer det också tydligt att synas vem som har en för liten uniform o vem som jämt kommer i nyköpt m.m´, spec om flera "varianter" av uniformen finns. Enda fördelen jag kan komma på är att det ibland skulle kännas skönt att bara kunna hoppa in i uniformen på morgonen, utan att behöva tänka på om det matchar, när man använde det sist m.m.