Skolstart! Nervös.

I

idarida

Någon mer än jag som börjar skolan snart? Vad ska ni läsa? Jag är så nervös för jag känner ingen där och börjar en helt ny klass. Men det blir säkert bra, men alltid pirrigt i början!

Vad ska ni plugga i höst? Någon som har tips på kul grejer man kan göra med klassen i början? =)
 
Sv: Skolstart! Nervös.

Någon mer än jag som börjar skolan snart? Vad ska ni läsa? Jag är så nervös för jag känner ingen där och börjar en helt ny klass. Men det blir säkert bra, men alltid pirrigt i början!

Vad ska ni plugga i höst? Någon som har tips på kul grejer man kan göra med klassen i början? =)

Jag börjar också snart igen men med samma klass som innan så det är inte så pirrigt för mig, men jag kommer ihåg hur det va när man började en ny klass och hur nervös jag kände mig! Ni kan ju alltid starta en smsgrupp som vi gjorde första dagen för klassen där alla kan smsa med varandra och där läraren gav oss olika uppdrag vi skulle göra tillsammans första veckan! Det var jättekul och alla lärde känna varandra väldigt snabbt, vi har kvar samma grupp nu men använder den mest när läraren skickar ut skoluppgifter och länkar som vi ska arbeta med. Så det är ett tips. Annars kan ni ju göra något roligt som ni alla får komma fram till, du kan ju ta upp ett tips om att ta med alla till stallet så får alla pröva på att rida och så kanske? Kan ju vara en kul grej för att bygga en bra sammanhållning för klassen =)
 
Sv: Skolstart! Nervös.

Jag börjar också snart igen men med samma klass som innan så det är inte så pirrigt för mig, men jag kommer ihåg hur det va när man började en ny klass och hur nervös jag kände mig! Ni kan ju alltid starta en smsgrupp som vi gjorde första dagen för klassen där alla kan smsa med varandra och där läraren gav oss olika uppdrag vi skulle göra tillsammans första veckan! Det var jättekul och alla lärde känna varandra väldigt snabbt, vi har kvar samma grupp nu men använder den mest när läraren skickar ut skoluppgifter och länkar som vi ska arbeta med. Så det är ett tips. Annars kan ni ju göra något roligt som ni alla får komma fram till, du kan ju ta upp ett tips om att ta med alla till stallet så får alla pröva på att rida och så kanske? Kan ju vara en kul grej för att bygga en bra sammanhållning för klassen =)

Åh det låter ju jättekul! Vad för uppdrag var det ni gjorde? Vår lärare kanske redan har tänkt på det iof. Men hur skapar man en sån smsgrupp då??
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
589
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 629
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
7
· Visningar
392
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 963
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp