Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande.
Vad får ett barn att göra en sådan sak? Hur mycket krävs för att driva ett barn till det?
Förstår dig, har också en 12 åring. ❤Min 12-åring kommer hem imorgon och jag ska försöka att inte krama ihjäl honom.
En annan förälder får aldrig mer krama
Min hjärna stänger ner sig när jag försöker tänka på det.
Ja fruktansvärt och oändligt tragiskt. Jag reagerade faktiskt på att ekot sa "en 12-årig gärningsman" - någon man är det ju verkligen inte. Gärningsperson som du säger är väl kanske det bästa i det här fallet det är ju ett barn det handlar om. Förebyggande arbete på alla fronter är verkligen viktigt här!Tycker skolattacker.se är en bra sida där man får lite tips och råd och hur man kan förebygga. När vi utbildar i det är det just förebyggande som det fokuseras på. Sen såklart även hur man agerar om det sker.
Så otroligt tragiskt, och så bara 12 år! Både offer och gärningsperson.
Ja fruktansvärt och oändligt tragiskt. Jag reagerade faktiskt på att ekot sa "en 12-årig gärningsman" - någon man är det ju verkligen inte. Gärningsperson som du säger är väl kanske det bästa i det här fallet det är ju ett barn det handlar om. Förebyggande arbete på alla fronter är verkligen viktigt här!
En 12-årings konsekvenstänk är inte fullt utvecklat. Blanda det med liten begynnande hormonstormar och lägg till hemförhållanden som inte är optimala och kanske lite mobbning?En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande.
Vad får ett barn att göra en sådan sak? Hur mycket krävs för att driva ett barn till det?
Fast om man har nåt vapen så måste man väl ha det in låst så inte tillexempel ett barn kan ta det?En 12-årings konsekvenstänk är inte fullt utvecklat. Blanda det med liten begynnande hormonstormar och lägg till hemförhållanden som inte är optimala och kanske lite mobbning?
Vilda spekulationer men jag kan mycket väl förstå hur en 12-åring tar anhörigs vapen och går till skolan för att skjuta.
Måste och måste...Fast om man har nåt vapen så måste man väl ha det in låst så inte tillexempel ett barn kan ta det?
Ja alltså jag menar måste som i enligt lagen. Iallafall i Sverige så måste skjut vapen vara i vapen skåp som är god kända men det kanske är annat i Finland såklart!Måste och måste...
Vi vet ingenting om detta.
I min familj förvarades vapen bakom en lönndörr
Fast om man har nåt vapen så måste man väl ha det in låst så inte tillexempel ett barn kan ta det?
Pre-pubertet, sämre hemförhållanden & "lite mobbing"..... Nej det gör inte så att jag kan förstå hur ett barn kan ta med sig ett vapen & börja skjuta ihjäl andra barn. Absolut inte.En 12-årings konsekvenstänk är inte fullt utvecklat. Blanda det med liten begynnande hormonstormar och lägg till hemförhållanden som inte är optimala och kanske lite mobbning?
Vilda spekulationer men jag kan mycket väl förstå hur en 12-åring tar anhörigs vapen och går till skolan
Vi har ju mer än en gång sett rapporter om barn i den åldern som begår självmord pga mobbing. Steget mellan att döda sig själv och att ta sina mobbare av daga behöver nog inte vara så stort när desperationen är som störst.Pre-pubertet, sämre hemförhållanden & "lite mobbing"..... Nej det gör inte så att jag kan förstå hur ett barn kan ta med sig ett vapen & börja skjuta ihjäl andra barn. Absolut inte.
Helt jävla sjukt, känner jag.
En 12-årings konsekvenstänk är inte fullt utvecklat. Blanda det med liten begynnande hormonstormar och lägg till hemförhållanden som inte är optimala och kanske lite mobbning?
Vilda spekulationer men jag kan mycket väl förstå hur en 12-åring tar anhörigs vapen och går till skolan för att skjuta.