När jag kom till gymnasiet tyckte jag att vi plötsligt fick fantastisk mat, samtidigt som min vän/klasskamrat tyckte maten var katastrofal. Vi hade ganska olika skolmatsbakgrunder kunde vi konstatera snabbt.
Jag minns förvånansvärt få måltider från skoltiden ändå?
Mest att det var någon variant på panerad fisk och sås varje, varje, varje torsdag. På min lågstadieskola bytte de namn på dem varje torsdag men det var samma blöta fiskbitar ändå. "Panerad delfin" var väl en av de mer extrema namnen som inte flög så bra.
Samma skola serverade också olika varianter på gröt i hög utsträckning. Mannagrynsgröt i oändlighet.
Vad gäller goda rätter kommer jag i princip bara ihåg höns i curry. Den var fan smaskig
Vi hade också riktigt bra salladsbord på gymnasiet så jag tror att jag framför allt åt stora portioner sallad till lunch.
En riktigt fin grej med maten på gymnasiet var att de serverade frukost. Jag älskade det! Olika sorters te, kaffe, yoghurt, fil, bröd, pålägg, musli... Så mysigt att möta upp vännerna och dricka te och äta frukost tillsammans. Jag har alltid haft svårt att äta på morgonen så det var ett bra sätt för mig att få i mig frukost öht.