Skolans pannkakor var nog det godaste.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och det tyckte jag var superläskigt I klass med kräftströmmingen…Jag gillade mandelfisken, det var någon form av vitfisk med ströbröd och flagadmandel ovanpå. Gott!
<snip>
Tack för den ätstörningen, lågstadie-tiden. Trots att jag är över 30 idag får jag samma panikkänsla än idag om jag måste äta med andra som jag inte känner väl och kan inte äta alls om jag inte får välja själv. Jag var absolut kinkig med mat redan innan men skolan mördade all form av nyfikenhet och skapade enbart ångest på det planet.
Visstja, på gymnasiet fick jag också fil och flingor ibland. Det var gottJag är inte så kräsen, eller ja, kan väl säga att jag inte alls är speciellt kräsen och var inte under skoltiden heller. Det mesta gick ner. Potatisen var inte god dock. Åt dessutom hellre fil och flingor på gymnasiet än lagad middag. Det var så få som tog där så risken att folk slabbade och äcklade sig där i var mindre.... För DET är jag känslig för, andras kladd och äckel!
Gillade de flesta fiskrätterna i alla fall, saknar dem i dag. Minns en, tror det är fiskgratäng eller så med täcke av någon såsaktig med små små grönsaksbitar (?). Gott! Och stekt fisk med kall sås. Den såsen gör jag en liknande av i dag, barnens favorit här hemma Potatisbullar och blodkorv var ju också favorit minns jag.
På min skola var den ofta så god att icke-vegetarianerna åt upp den. Jag menar jag blev väl glad, men också hungrigDen vegetariska skollunchen har väl aldrig varit något att hurra över tyvärr. Men har minnen av goda rödbetsbiffar som vi fick, lite väl ofta dock..
Jag tänker att skattepengarna går till både saker jag behöver själv och som andra behöver eller saker som jag hittills aldrig har behövt men kanske kommer att behöva. Mig gör det inget att andras barn får lunch i skolan, jag tycker det är bra för de barn som råkar illa ut eller har det svårt hemma, att de åtminstone kan få äta sig mätta i skolan.Skollunch är en relik från andra världskriget då allt var ransonerad och regeringen beslutade att alla barn skulle ha ett hyggligt mål mat varje skoldag. Vad är fel med att ta med matsäck hemifrån så som man gör i de flesta andra länder, eller köper mat i en skolkafeteria?
Fattar överhuvudtaget inte att mina skattpengar (som inte har egna barn) skal gå till att bespisning av andras barn då det är hur enkelt som helst göra en matsäck med några mackor på morgonen under frukosten innan barnen går till skolan.
Om barnen skal äta lagad mat i skolan får föräldrarna stå för kalaset, inte skattemedel.