Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyfiken fråga, hur ser du den spänningen i munnen?
Kollade bara lite snabbt på den svarta, men den upplevde jag lite mer fast i ryggen (ser det mer på att frambenen var ganska separerade från bakbenen eller hur man nu ska förklara det, i själva rörelsen, en lite mindre sammanhängande rörelse)
Jag har förstått för ganska länge sedan att det är din personliga åsikt.. den delar jag inte med dig men det har du nog förstått
Vilken typ av ridning håller du på med dressyr a´la TR eller?
Ang. bilden du lade in, vi sätter väl ett kors i taket då vi faktiskt verkar vara överrens om något i alla fall!
Munnen skall vara avslappnad och harmonisk. Denna ligger emot handen och spänningen ser du både bildligen i munnen men även som följd (av munnen och handen) över nacken. Om vi skall vara petiga och spinna på mitt påpekande att teknikaliteter som exakt vart bakbenet är eller inte är, inte I SIG - ensamt - definierar en god form i sig helhetsmässigt - så tycker jag inte den är direkt igenom i ryggen heller faktiskt..... Men det får ni väl hänga mig för att jag säger
Jag är helt med på det bakvända i att börja samla en häst som inte har kapacitet till ens arbetstrav.. och det farliga i att även tränare uppmuntrar till överdrivet snabb introduktion av samlade rörelser som skolgalopp och tramp.Både styrka och teknik måste övas in, och olika ekipage kan behöva olika angreppssätt för att komma rätt. Och i exemplet med Lusidors häst så är det ju en travhäst som tävlar på hög nivå, den mår nog jättebra av långsam styrketräning och gymnastik som kontrast till snabbjobb och konditionsträning med vagn
Har följt tråden i det tysta.
Det är dock intressant.
Dina filmer:
Första - för mycket hand
Andra - Bedrövligt
Tredje - På god väg, mer som jag är van att se och träna, även om hästen inte har toppengalopp.
Du är så klok Lusidor! Sätter ord på mitt tänk!