skolarbete om foderlära

panzy

Trådstartare
ska troligtvis skriva ett arbete i specialidrotten (ridning) och hade då tänkt välja just foderlära..
Vad tycker ni att jag ska ha med???
Vad finns det för bra böcker??
 
"hästens näringsbehov och utfodring" av christina planck, natur o kultur/lts förlag är en bra början.Och kanske ännu bättre som just introduktion är ett häfte från krafft.Kolla deras hemsida krafft.nu om du hittar det.
 
Kraffts foderbok är jätte bra...har precis gjort ett arbete om foder själv. Ta mycket från egna tankar också, mycket sett från hästen som steppdjur, typ tuggbehov på 18 timmar mm... lycka till =)
 
Viktigt att ha med är ju skillnaden i behov hos unga individer/vuxna individer samt hos dräktiga ston samt hingstar. skillnaden mellan dessa och den vanliga vuxna hästen. Samt allmänt om olika fodertyper, för och nackdelar. Betesbehov kanske? Olika beten till olika individer. Lite om vitamineroch mineraler vad de behövs till och vad brist kan ge för symptom. Tävlingshästutfodring. Viktformler? Utfodringrutiner. Kanske utfodringsrelaterade sjukdomar? Välj ut det du känner känns viktigt. Jag vet ju inte riktigt hur omfattande det ska vara...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: seahawk
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
13 444
Senast: doppler
·
Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 635
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp