Skolans roll?

E

Everest

Jag blir mer och mer irriterad på skolan som barnen går i. :mad:

Jag tycker att en av de viktigaste sakerna vi kan lära våra barn är att ställa frågor, ifrågasätta, hämta in information, tänka ett varv till och sedan bilda sig en uppfattning. Men skolan "bestämmer" vad barnen ska tycka.
Vi uppmuntrar ofta till diskutioner hemma. Det handlar inte om att ha rätt eller fel utan att ha en egen åsikt grundad på fakta.

Vad tycker ni? Ska skolan säga "så här är det!" eller "kan det vara så här?" ?

Sv: Skolans roll?

Hur gamla är barnen ? Och vilket ämne pratar du om ?
Har du själv varit med och bevittnat detta ?

Själv tycker jag att sonens utsagor sällan överensstämmer med vad lärarna säger ! I regel tycker han att "skolan bestämmer" vad som är rätt och fel, men skolan anser tvärt om att de uppmuntrar eget tänk, ffa i samhällsorienterade ämnen. Jag *tror* att min truliga 14-åring ibland kan anse sig överkörd alldeles i onödan.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 133
Senast: Mois
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 363
Senast: Enya
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama