Skola om travare till western?

Y

Yulia

Jag har en 9-årig ridtravarvalack som jag ridit mycket dressyr med de senaste åren och har nu funderingar på att kanske börja träna lite western med honom. Är det någon som har erfarenhet av detta och som kan dela med sig av sina erfarenheter eller är det helt hopplöst? :confused:

Tacksam för svar :bow:

/j

Sv: Skola om travare till western?

Det går säkert bra, jag har sett flera fina travare på westernbanor, red även en själv ett tag som tyckte det var jättekul. Eftersom du ridit dressyr med honom låter det som att han är reglerbar i gångarterna? Ett problem med travare kan ju annars vara att de gärna travar fort istället för att galoppera, men funkar det så ska det absolut inte vara några hinder för att ni ska kunna träna western.

Är han riden i dressage är det igen problem.
Lär dig själv att rida avslappnad med en hand. Hästen kommar att lära sig fort och trivs med den lätta rid stilen.
Good Luck
Az

Abslout inte hopplöst! Jag har en travare som jag köpte som sällskapshäst när hon var 10 år. Av olika anledningar fick hon så småningom bli tävlingshäst i western, och det med mycket gott resultat! Vi blev både klubbmästare och fick ett high point rider pris under vårt bästa glans-år!

Det går säkert bra, jag har sett flera fina travare på westernbanor, red även en själv ett tag som tyckte det var jättekul. Eftersom du ridit dressyr med honom låter det som att han är reglerbar i gångarterna? Ett problem med travare kan ju annars vara att de gärna travar fort istället för att galoppera, men funkar det så ska det absolut inte vara några hinder för att ni ska kunna träna western.

Jo han är faktiskt hyfsat reglerbar i gångarterna och har väldigt fin galopp när han väl går som han ska. Så på den fronten ska det nog inte bli några större problem :)

Det är inga problem, skolade nyligen om min travare till western!
Efter ett par pass för tränare började det att sjunka in för oss båda, då det inte bara var hästen som behövdes skolas om..

Första gången för oss som vi kan rida hela träningspass på banan utan att han tycker att det är trist. :laugh:

Lycka till!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 936
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
982
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
722
Senast: Tuvstarr
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.