Skola om en häst...

C

C F

Hej!

Hur skolar man om en 8:a årig dressyrhäst till en allround häst,? går det att göra den till en hopphäst?

Har ni nåra tips om hur man kan göra?bomövningar etc?

Sv: Skola om en häst...

Även om det är en dressyrhäst så kan den nog iallafall hoppa någorlunda. Det är bara o träna på, ta det inte för snabbt bara om hästen inte är hoppad så mkt innan :) Lycka till!

Sv: Skola om en häst...

Man kan ju börja med att vänja den vid bommar och så, alltså lägga cavaletti bommar på marken som den får lov att gå över..
Sen får man ju höja med tiden att hästen börjar få kläm på att hoppa lite högre och så.

Lycka till!

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 919
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 615
Senast: Claraclara
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
517
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30