Sko häst med hovbroskförbening

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare linus11
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 856
L

linus11

Fick diagnosen kraftig hovbroskförbening båda fram och kot, knä, hovbensinflammationer. Hon är behandlad och ska tillbaka om 2 veckor. Vad har ni för skor på era hästar med hovbroskförbening? Skulle skor med öppen tå+sulor funka? Dessa gör ju att dom rullar över lite lättare vad jag förstått eller är jag helt ute och cyklar??

Sv: Sko häst med hovbroskförbening

Vi fick ringsko med sula, vilket tyvärr inte hjälpte på sikt men rörelserna direkt efter skoningen var väsentligt bättre.

Helt vanlig skoning. Av prestationskrav sula periodvis bara, men inget som krävdes till "vardags".

Har haft två med hbf, de skoddes med ringskor. Men din har en massa andra problem också så PG beslag kanske är bättre för den? Du får säkert ett bra svar av Coari, han är enormt duktig så jag kan absolut rekommendera att du lyssnar på hans förslag!

Har haft två med hbf, de skoddes med ringskor. Men din har en massa andra problem också så PG beslag kanske är bättre för den? Du får säkert ett bra svar av Coari, han är enormt duktig så jag kan absolut rekommendera att du lyssnar på hans förslag!

Jag har tidigare skrivit min synsett i ämnet på en helt annan tråd fast då va det bara hovbroskförbening det gällde. Där poängterade jag vikten av att låsa hovmekanismen utan att utsätta hovbrosket för yttre åverkan.

Jag orkar inte med att återupprepa mig hela tiden utan den som söker han finner.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 622
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 294
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 795
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka