Skjuter upp ryggen över hindret!

R

Rebeccaah

Hejsan, min medryttarponny Tina (c-ponny) är en otroligt duktig hoppare. Men när man hoppar dom lite högre höjderna, 60 - uppåt så skjuter hon upp ryggen så man flyger väldigt mycket framåt och det känns ganske obehagligt. Vet inte riktigt om hon skjuter upp ryggen, har hört hästar som gör det. Vet ni vad som kan vara fel & vad jag kan göra åt det? :D tacksam för svar!

Sv: Skjuter upp ryggen över hindret!

min hoppar med väldigt mkt rygg, skit svårt att sitta kvar på. är iofs dressyr ryttare så hoppar henne numera aldrig men de e bara att vänja dig. ^^

hehe, jaa jag för göra det. men tror också det blev värre då jag hade för långa stigbyglar vid gårdagens hoppning! ska testa minska dom så kanske det blir bättre :)

Jag ska fråga eva maria om hennes nummer idag så du kan ringa henne. Blir nog enklare med en tränare som vet och ser vad som händer än att bara hoppa själv :)

Jag ska fråga eva maria om hennes nummer idag så du kan ringa henne. Blir nog enklare med en tränare som vet och ser vad som händer än att bara hoppa själv :)

Jaa tror jag också. Men det är så jobbigt om jag ska hyra svedens ridhus, då kostar det 200 extra ''/

grattis!!toppen!!! då hoppar hästen som den ska , dom ska hoppa med ryggen!

Min hoppar också med supermycket rygg, på högre än 90-100, min kompis hoppade en oxer på 110 och åkte av för att det blev
för mycket rygg (lite knackigt språng med) och hon rider MSV hoppning, så vissa hästar hoppar och tar i för kung och fosterland :D

Hon kan ju vara irriterad, på något. du kanske kittlar henne eller något. Vissa hästar fokuserar mer på högre höjd.

Va glad att den hoppar så ordentligt med ryggen!
Du får träna på din sits! Se till att ha ordentligt nertramp av dina hälar! :cool:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: zarmino
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 629
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 897
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Sytråden del 4