Skjutdörrar

Armani__

Trådstartare
Håller på att bygga stall just nu, eller inreda det för tillfället, det börjar ta sig!
I alla fall så ska vi ha skjutdörrar till boxarna. Fick skenor och konsoler av min sambons morfar, likaså hängrullar. Men vad behöver jag mer? Någon form av stopp i skenan, så att inte boxdörren åker ner när skenan tar slut, eller?
Och så funderade jag på en sådan som fångar upp dörren när dörren är stängd så att säga, längst ner vid golvet alltså? Både där dörren stängs (vänster sida etc.) och vid den andra sidan?

Bilder gärna eller tala i alla fall om vad delarna heter, som jag kan tänkas behöva =) Tack på förhand!

Sv: Skjutdörrar

U-järn kanske? Du måste ha ett stopp som gör att hästen inte kan trycka ut dörren när den är stängd. Sådana stoppar sätter du nere vid golvet så att dörren kan ligga i dessa när dörren är stängd. Du kan se vad jag menar på följande länk: http://www.hammars.com/Horse/Hastbox_Elegant.htm Har man inte sådana finns det en stor risk för att hästen fastnar med ett ben mellan dörren och mellanväggen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 604
Katthälsa Jag vill gärna höra era tankar om detta: I höstas flyttade jag ihop med min sambo på våran gård, de tog med sina två katter (en hane -...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Sassy
·
Anläggning Vi håller på med ladugårdsrenovering och ska så småningom låta inreda med nya hästboxar. Det finns ju boxar av en mängd olika...
Svar
16
· Visningar
3 951
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur