Skitsnack i annonser...

Sv: Skitsnack i annonser...

Vaccinerad och avmaskad enligt SKK regler.
Eller ännu bättre som faktiskt många faller för reggad i jordbruksverket!!:mad:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Jag är också så trött på alla dessa annonser om renrasiga hundar men ej reggade. Ja men hu rmånga av dem är verkligen renrasiga? Det finns ingen bevis utan stamtavla och jag undrar hu rmånga dem lyckas lura:mad:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

*kl*

Hjälp,jag som just lagt ut en annons på min 7-månaders p.g.a. just allergi fick genast tanken att alla som läser kommer tro att jag har en monsterhund som jag inte klarar av.

Allergi kan komma huxflux och visst skulle jag kunna ha kvar Nina men på bekostnad av ett barn med ständigt rinnande och uppsvällda ögon,som får problem att andas och mår väldigt dåligt..valet är inte ett val i det läget :(
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Något som också är irriterande är när dom säljer blandrasvalpar...och det står inte i annonsen om VAD det är för raser i valparna:eek: :devil:

Igår tror jag det var, såg en annons där dom sålde en alaskan husky, men på bilden såg hunden mer ut som en vorsteh:eek: :confused:


Om du såg en liten typ grå tik på annons.. som såg väldigt ut som vorsteh så är den inte skk reggad :p står inte i annonsen.. eller :o hehe det är kanske inte samma sida du kollar på :o
 
Sv: Skitsnack i annonser...

;)

Jag förklarade varför raserna kanske inte står med när en "Alaskan Husky" säljs..

Ska förklara lite tydligare:

Säg att vi korsar vorsteh + sibirian Husky m.f = Valpkull 1 ( Alaskan Huskys )

Samtidigt blir en annan kull valpar till av draghundstyp = Kull 2
( Alaskan Huskys )

Säg att en ur vardera kull paras = kull 3 ( 2 generationen )

Så fortsätter det så ....

Hänger du med på min förklaring nu ? :D

Jo jag hänger med:D

Vi tar dina ovanstående raser som ex, men hipps vipps så var en av föräldrarna en Malamute. Jag menar då är det ju mer hund än hund.
Annonser som jag ser här o där så är det inte krav på att dom ska bli draghundar. Antar att draghundsfolket annonserar på annat sätt.

Jag ser alltför många alaskan huskys som "sällskapshundar", och dom flesta har problem med sina hundar. Inte helt oväntat :cool:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Om du såg en liten typ grå tik på annons.. som såg väldigt ut som vorsteh så är den inte skk reggad :p står inte i annonsen.. eller :o hehe det är kanske inte samma sida du kollar på :o

Kan inte vara samma annons då jag läste i "min" annons att den var reggad:angel:
Whats the problem:cool:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Hittade i förra veckan en annons på Grand danois valpar där det stod att föräldrarna var friröntgade. Enligt Hunddata är ingen röntgad !
 
Sv: Skitsnack i annonser...

När jag var och tittade på min gamla hund så frågade jag hans dåvarande ägare om han var registrerad. Ja svarar hon.. Han är registrerad hos Agria.:crazy:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Javisst, i vissa fall kan det verkligen vara som så att det är sant med allergin. Men i många fall är det inte så, utan när hunden kommit upp i trotsåldern, och inte lyssnar och blir allmänt småjobbig, då ger många upp och då heter det tidsbrist/allergi/ändrad arbetstid oftast :S
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Tidsbrist och allergier är sådant jag stör mig mest på. Det är inte bara hundar det gäller utan det fullkomligen dräller av kaniner på 1,5 år som folk helt plötsligt inte tål eller har tid med.

Man undrar ju hur många som faktiskt inser att man tar på sig ett ansvar för 10-15, ja kanske upp emot 20, år när man skaffar sig ett djur? :crazy: (Tänkte nu främst på ex. katter, hundar, kaniner då det ju finns andra djur som blir betydligt äldre..)

Om man skulle översätta resonemanget till en bebis då.. Hur många skulle få för sig att när ungen är 5 år, inte lika liten och rultigt söt längre, + att den är trotsig och har egna idéer, annonsera ut den pga av tidsbrist? :smirk:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

4 -månaders valp säljes pga "tillökning i familjen om 1 månad" :smirk:

En av de sämsta förekommande anledningarna att sälja en valp :cool:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Jo det stämmer, många Alaskan huskys säljs till sällskap ( vid en omplacering eller som valpar )
Näms inget alls om drag ....

Mycket tragiskt :(
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Lånar..

Sen finns det bra annonser också, även på oreggade hundar. Jag såg en ganska så nyss och var bara tvungen att skriva till de som hade ute annonsen. En rak, ärlig annons och de talade tydligt om varför de inte kunde ha kvar hunden (de insåg de tagit vatten över huvudet)
Jag skrev till dom att jag tyckte det var en trevlig annons och önskade dom lycka till att hitta en köpare. Ja, ibland blir jag sentimental för så lite :D

Men för övrigt håller jag med den här tråden :)
 
Sv: Skitsnack i annonser...

*KL*
Såg en annons på en niomånader gammal korsning varghund/rottis som var till salu pga att den är för stor och att de inte har tid med hunden. Läser inte folk på om hur stora raserna i blandisen är innan man köper den?
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Ang allergi som visar sig då valpen är 6 månader....

Jag har fått lov att inse att jag är ganska rejält allergisk mot min vovve som blir just 6 mån nu! Det tog en månad innan jag i huvudtaget märkte något ( alltså för kroppen att reagera ) och sen har det successivt accelererat. I morgon har jag tid hos läkare för att få lite bättre medicin, den receptfria hjälper inte längre.
Jag skulle tippa på att det tar ett tag innan ens allergi blir så pass allvarlig att man inser att man måste göra något åt det. Sen finns det ju de som akutinsjuknar också.

Eftersom det bara är jag som känner av hunden ännu så kommer jag att kämpa vidare, sova i annat rum och gå med munskydd emellanåt för att kunna andas, men skulle något av barnen drabbas - ja, då är valet inte lika självklart längre.

Dock kan jag med gott samvete skriva allergi i en ev framtida annons. Trots att min hund är en BC-korsning är han snäll, lycklig och lättformad, inga problem med honom!
Men, det finns ju alla varianter - det här är våran historia.
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Jag vill ha en hund. Riktigt mycket. Det är så illa att jag på senaste tiden till och med drömmer om hundar på nätterna. :crazy: (Inatt...
Svar
14
· Visningar
1 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp