Skitsnack i annonser...

Sv: Skitsnack i annonser...

Säljaren kanske garanterade att den skulle bli sisådär 60-65 cm i mankhöjd? :idea: Med tanke på vad en del försäljare kan säga i förväg om sina korsningar ("blir en lugn lättdresserad familjehund") skulle det inte förvåna mig.

Det värsta jag sett på Blocket var en niomånaders JRT som skulle säljas eftersom "matte skulle börja gymnasiet om en månad". Och det visste hon inte om när hon skaffade valpen eller? :angel:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Jo men som jag förstod det var det väl kanske inte bara höjden som var problemet utan vikten med, de hade iaf barn i familjen och hunden älskade barn, så jag tolkade det som att den var för stor viktmässigt också. Svårt dock och se då det bara var ett foto på huvudet.
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Haha, hoppas du inte sett en sån annons? :D
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Hittade nu blandrasvalpar till salu
sibirien/alaskan/vorsteh............:confused:
Blir inte det en alaskan husky:cool:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

*KL*
Jag tror att många köper en hund och inte inser hur mycket jobb det faktiskt är med en hund om man vill ha den något sånär tränat och sällskaplig. Dessutom tror jag att de av sentimentala skäl väljer en ras som egentligen inte passar dem, bara för att "farfar hade en gråhund och jag älskade den hunden så mycket", etc.

Är det inte så att när man lägger ut en annons på Blocket så måste man uppfylla vissa krav? Tex hur gamla valparna är och att de inte levereras innan de är 8 veckor etc. Tror även att det står någonting om SKK och Sveraks regler där, därför tror jag att det är många som lägger in säljer enligt SKKs regler när de inte har en aning om vad det är, bara för att det låter bra.
Sen är det ju så att SKKs regler är bra att följa även om hundarna inte är reggade i SKK.

Det är en fördom jag har, men jag tycker att det är fler stora raser som annonseras ut. Är det för att de små raserna omplaseras på annat sätt?
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Jo det blir det..
Är det siberian husky eller malamute och ngn fågelhund, tex vorsteh eller pointer så blir det alaskan husky..
 
Sv: Skitsnack i annonser...

*knapplån*

Hittade just denna gjrej i en annons och måste naturligtvis dela med mig:

"Inkl. Tre år doftfel försäkring. "

Betyder det att man får ut pengar om de luktar illa:confused: :idea:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

*knapplån*

Hittade just denna gjrej i en annons och måste naturligtvis dela med mig:

"Inkl. Tre år doftfel försäkring. "

Betyder det att man får ut pengar om de luktar illa:confused: :idea:

Jag såg också den annonsen. Så är det säkert:D
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Och en smula offtopic men jag måste..
Mailen är lånad
Varför inte bara skriva att man inte svarar på mail, intresserade ombeds ringa? VEM lånar nåns mail i dagens samhälle? :angel:

Min morbror till exempel. Han och min moster har ingen egen dator och när de skulle sälja sin bil på blocket så bad de oss att fixa det och för att vi inte ska få en massa svar till vår mail så var vi tvugna att skriva så. Alla kanske inte har en egen dator eller internet.
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Jag vill ha en hund. Riktigt mycket. Det är så illa att jag på senaste tiden till och med drömmer om hundar på nätterna. :crazy: (Inatt...
Svar
14
· Visningar
1 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp