Skiter i detta nu!!!

F

Fjunet

Jag är så trött på minishettisar :devil: :devil: :devil: Inga selar passar deras minikroppar! Jag beställer snart en loksele i storlek shettis och hoppas på det bästa. Är så TRÖTT :mad:

Sv: Skiter i detta nu!!!

En vän till mig hade samma problem :(
Man hittar knappt grejer till ens shettisar!
Hon bestälde en måtbestäld sele hos en sadelmakare och den har hon haft länge nu (kanske 4-6 år).
Kanske skulle satsa på beställa en måtbestäld;) ?
Ett + är att du kan nästan välja viken färg du vill på ditt läder ^^,

Jag letar själv efter den "rätta" selen , shettis storleken är för liten ponny storlken i bland förstor eller för dyr :crazy:!
Sadlar finns ju hur många möjliga prisklasser som helst , men inte selen! MOBBING!!! :rofl: Anntingen biligt skit sele eller komplett och skit dyrt :( ...
Ibland ångrar jag mig att man "har" (medryttare/foder) en korsning som sitter i mitten av storlekarna!:crazy: Men hon är så underbar :love: !!!

Mvh
Eran Emma :idea: - som inte hittar bra selen :(

Fast Equilex har billiga kompletta selar.

Måttbeställd osv är inte av intresse.

Vet inte om det kan vara till någon hjälp men i förra stallet jag stod i så hade de en hundsele till minishettishingsten för han var så liten.

Bara en ide

Tyvärr, vill använda mig av rejäla saker. Men tack för tipset!

Vet inte om det kan vara till någon hjälp men i förra stallet jag stod i så hade de en hundsele till minishettishingsten för han var så liten.

Bara en ide

Hund sele :eek: hur tusan går det till :S när man skall fästa vagnen ? eller draglinorna! Helt omöjligt!

Mvh
Eran Emma

Jag har ingen aning om hur hundselen såg ut eller hur den satt (kan inget om körning själv) men de har själva berättat det för mig att de hade en och sa skrattande en sommar att nu hade han blivit för tjock lille Viktor så hundselen var lite för liten.

De kasnke hade modifierat den vet inte men det är vettiga människor som hållt på med hästar i 40 år

Men nu blev jag ju nyfiken så jag kommer att maila henne och fråga :)

Det finns hundselar med s.k bogträ men de träs över huvudet (vet inte vad de kallas för) och fästa draglinor gör man på samma sätt som på en hästsele så det borde inte vara problem. Kanske att hitta en tillräckligt stor för att passa minishettis kanske,men annars nix;)

Sverige har dåligt utbud igentligen till våra djur...Oavsett art.

Jag har redan en sele till minishettis, tack ändå.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 842
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII