Skillnader reg/lok

S

Silly

Är det någon skillnad om man rider t ex 1 m regionalt jämfört med 1 m lokalt? Kommer nog inte rida högre än max 1,10 i år och funderar på om jag bara ska lösa lokal licens... Gör jag det kommer det ändå finnas tillräckligt med tävlingar för att starta 1-3 gånger i månaden. Vad skulle ni gjort?

Sv: Skillnader reg/lok

på ponny tycker jag inte att det är så värst skillnad, vissa regional har lägre en klassen, vissa lokala har lägre en klassen, vissa regionala maxar allt, och vissa lokala maxar allt, så jag tycker inte att det är så värst skillnad, det jag har tänkt på att i lokala är det inte så många brutna linjer, det är de ofta i regionalt. men det är inte särskilt komplicerat, haha.
om jag var du skulle jag bara löst ut lokal licens i det läget du är i, och om du vill tävla regionalt iallafall sen så kan man ju ändra sig:)

Jag skulle nog ha löst lokal licens så länge, den är ju rätt mkt billigare än junior(är du junior?) licens. Om du sedan vill uppgradera licensen betalar du ju bara mellanskillnaden :D

Jag har inte tävlat stor häst, men på ponny är det iaf inte så stor skillnad på lokal/regional. Lite större konkurrans kanske, det är mer erfaret folk på regionala (=lugnare framridning och tävlingsplats, skönt!)
Håller med Johannaaaa att det är mer brutna linjer, x doglegs och liknande på regional!

Om jag vore du skulle jag bara löst lokal licens, sen kan man ju uppgradera om det skulle vara så att du ska starta reg. Tycker inte att det är nån skilland på lokala och regionala på ponnytävlingar, det är som johannaaaa sa att det är maxat på vissa och andra inte, banorna kan öka lite i svårighetsgrad men det beror på banbyggare tkr jag. en del lokala kan också va krångliga.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har de senaste åren blivit mer medveten om vad jag tänker och framförallt hur jag ibland fastnar i olika tankeloopar. Tex vet jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 031
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 939
Senast: linnsan
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka