Sv: Skillnad?

Jag blev så inspirerad av din sambo så JAG ska göra en sån där grej, fast med dotterns rum till veckan då sambon är på tjänsteresa :banana:

Åh vad kul!! :bump:
Du måste visa före och efterbilder du med då! :D

Det är himla roligt med överraskningar :bow:

Bussigt, men dels är det lååååångt avstånd för att åka och hämta en säng ;) dels kan inte min sambo ha sängstomme som "står upp" i fotändan, för han är så lång att han brukar ha fötterna utanför sängen :p

Men tack ändå ;)

Nu har projektet startat, grejer inhandlats tapetskarvar bortskurna, dags att spackla och sen slipa... pust.... vad har jag gett mig in på? :rofl:

kan inte jag få låna din sambo lite ibland??;) här är det jag som får göra allt om det ska hända något, dock planerar vi att köpa större hus snart så vill ju inte lägga ner tid o pengar på att fixa fint här...:crazy:

Vad jag har kämpat, och fortfarande kämpar :rofl: har bråkat med tusch-fläckar som klättrat igenom målningen men nu har jag spärrmålat med fönsterfärg :devil: hinner inte göra klart riktigt allt.... måste måla två garderober invändigt och kapa till och måla hyllplan + måla om ett skrivbord jag fyndade för 30 kr (:eek:) igår :) Idag ska jag ta bort maskering, städa, bära tillbaka dotterns saker och sätta upp gardin för 3 av de fem garderoberna, 2 garderober ska ju målas och få fasta hyllplan sen till öppen leksaksförvaring :banana:

ikväll kommer han hem, ska bli spännande att se reaktionen :)

Nu har projektet startat, grejer inhandlats tapetskarvar bortskurna, dags att spackla och sen slipa... pust.... vad har jag gett mig in på? :rofl:

Aha - är det bra att skära bort dem alltså? Med tapetkniv eller?
Jag som trodde jag var proffsig när jag kom på att man nog ska spackla dem innan man målar... har bott i väldigt många rum med målade tapetskarvar, det ser ju otroligt o-proffsigt ut när man väl börjat störa sig på det...

jag skär med en kniv med låååångt rakblad.... vet inte vad den kallas sen spacklar jag där jag skurit, blir slätt och fint, spacklar tunt slipar, spacklar tunt och slipar igen... klart :)

Så du skär liksom bort det "dubbla" då, där det överlappar, eller?

låter lite svårt, jag är inge bra på sånt därnt... :(

Det finns annars speciella rakbladshållare just för att skära tapetskarvar. Det kan ju hända att man får spackla lite sen ändå för att det ska bli perfekt, men det underlättar en hel del!

Vad jag har kämpat, och fortfarande kämpar :rofl: har bråkat med tusch-fläckar som klättrat igenom målningen men nu har jag spärrmålat med fönsterfärg :devil: hinner inte göra klart riktigt allt.... måste måla två garderober invändigt och kapa till och måla hyllplan + måla om ett skrivbord jag fyndade för 30 kr (:eek:) igår :) Idag ska jag ta bort maskering, städa, bära tillbaka dotterns saker och sätta upp gardin för 3 av de fem garderoberna, 2 garderober ska ju målas och få fasta hyllplan sen till öppen leksaksförvaring :banana:

ikväll kommer han hem, ska bli spännande att se reaktionen :)

Wow!!! Vad du har legat i! :bow:
Du MÅSTE visa foton sen!
å berätta om sambons reaktion ;)

ja jag skär bort skarven sen spacklar jag 1-2 varv blir det med spackel gör ultratunt så jag inte ska behöva slipa i timmar :) (slipar mellan varje varv ska jag kanske tillägga också :rofl: ) fråga i färg/tapetaffärn efter sån kniv man har för att skära bort skarvar :) Min är köpt för flera år sen har ju hmmm *host* liksom bytt hem 11 ggr senaste 8 åren och renoverat i 7 av dom hemmen :angel:

Sambons reaktion igår: :rofl: går in i dotterns rum, lägger märke til draperiet jag har för de tre första garderoberna... sen tar det typ 1 minut innan han ser att rummet gått från marinblått till gräddvitt :rofl: seg gubbe eller :angel: Sen var han väldigt impad vill jag lova och taggad att vi ska göra sovrummet och datarummet snart.... (då är vi klaaaara... tills vi ska byta golv öveer allt förståss men det hoppas jag är några år bort :eek: ).

Fyndade ju 3 st sjukt snygga fondtapetrullar för 20 kr/st (3 olika) så det blir perfekt att sätta bakom 160 cm sängen som "fond"/gavel och så måla övriga väggar i samma färg som dotterns rum (fick hälften av färgen över )

ja jag skär bort skarven sen spacklar jag 1-2 varv blir det med spackel gör ultratunt så jag inte ska behöva slipa i timmar (slipar mellan varje varv ska jag kanske tillägga också ) fråga i färg/tapetaffärn efter sån kniv man har för att skära bort skarvar :) Min är köpt för flera år sen har ju hmmm *host* liksom bytt hem 11 ggr senaste 8 åren och renoverat i 7 av dom hemmen :angel:

Sambons reaktion igår: :rofl: går in i dotterns rum, lägger märke til draperiet jag har för de tre första garderoberna... sen tar det typ 1 minut innan han ser att rummet gått från marinblått till gräddvitt :rofl: seg gubbe eller :angel: Sen var han väldigt impad vill jag lova och taggad att vi ska göra sovrummet och datarummet snart.... (då är vi klaaaara... tills vi ska byta golv öveer allt förståss men det hoppas jag är några år bort).

Fyndade ju 3 st sjukt snygga fondtapetrullar för 20 kr/st (3 olika) så det blir perfekt att sätta bakom 160 cm sängen som "fond"/gavel och så måla övriga väggar i samma färg som dotterns rum (fick hälften av färgen över )

Hihi ååh vad roligt! Härligt att han blev imponerad och inspirerad!
Det gjorde du bra!
Vilket fynd med tapeterna!? Det verkar vara lite rea här och var på tapeter nu, bla på sambons gamla jobb, där han slutade förra veckan :mad: Typiskt!

Bilder? :bump:

PS: min sambo har inskaffat sig en dundersuperkniv till just skära tapeter, skarvar och dylikt, han visade upp den stolt och med andakt som om det vore en helig graal eller nåt :angel:
Förarbetet är ju allt!

Ja de där 3 rullarna var ett fynd det var 2 st decor maison dom brukar ju kosta mkt pengar och ett märke jag inte minns namnet på.... 60 spänn och kan tapetsera om "fonden"/gaveln 3 ggr, det kallar jag fynd. Skitsnygga tapeter dessutom... två "medaljongliknande" och en träd/kvist.... snygg den ska upp först i alla fall :P Beijer var det som hade ett ställ med dessa fynden :banana: blir ju nästan gratis göra om sovrummet.... har ju allt som behövs hemma :banana:

Ska fota av dotterns rum när jag borrat upp tygtavlan jag gjort och bytt taklampa :) Målar insidan av garderoberna och hyllplanen nästa vecka om min träningsvärk försvinner.... jag har roller-värk :rofl:

ja jag skär bort skarven sen spacklar jag 1-2 varv blir det med spackel gör ultratunt så jag inte ska behöva slipa i timmar :) (slipar mellan varje varv ska jag kanske tillägga också :rofl: ) fråga i färg/tapetaffärn efter sån kniv man har för att skära bort skarvar :)

Ajaj, antecknar detta, tackar!

Men attans vad snurrigt det blev nu med alla smileysarna! :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Täcke med bred/hög hals?
  • Extremt het häst

Omröstningar

Tillbaka