S
Stang
Jag undrar nu efter att ha bytt stall tre gånger under lång tid, om min häst är konstig eller om det är så att quartern och övriga ridhästar ej pratar samma språk? Mitt sto är uppväxt i flock och vid de här tre tillfällena som jag släppt ihop henne med andra hästar så har det blivit konflikter. Mitt sto är enligt uppfödaren ranghög och när hon har släppts ihop med andra hästar så har hon bara gått undan, aldrig startat ett bråk och verkar tycka att det är bättre att valla sina nya kompisar när hon känner sig hemma och som mest lägga öronen på nacken om de ej gör som hon vill. Hon har aldrig sparkat åt en annan häst förrän hon blev attackerad av ett halvblodssto. Hon har blivit rejält sparkad av halvblodssto, arabsto samt halvblodsvalacker. När man släppt ihop henne med andra quarterhästar så har det inte varit något problem. Pratar dessa hästar olika språk för jag vågar inte låta henne gå ihop med någon snart eftersom hon varit skadad ett längre tag pga sparkskador. Den enda ras det funkat med har varit shettis och varmblod. Hur har ni upplevt era hästar?
Hälsningar Stang.
Hälsningar Stang.