Skillnad på lokal och regional hoppning?

J

Jollypolly

Vad är egentligen den riktiga skillnaden på en lokal ponnyhoppning och en regional ponnyhoppning? Är det stor skillnad på en lokal LC/LB och en regional LC/LB? Om det är svårighetsgraden som är skillnaden , hur stor skillnad är det då? :)

/den Frågvisa ^^

Sv: Skillnad på lokal och regional hoppning?

det är inte skillnad på svårighetsgraden eller så det är bara att det oftast är lite större/mer konkurrans och motstånd. annars är det i princip samma. kanske mer folk på regional också. sen så finns det lite andra regler tex. att du måste ha kavaj på regional samt ha hästlicens( på lokal räcker det med ryttarlicens) :)

Tycker att det är jobbigare med lokala tävlingar. Oftast mycket rörigare och på framridningarna kan det bli riktigt jäkligt...
Men, annars är det nog inte så stor skillnad. Förutom det där med licenserna och kavaj...

Jag tycker att banorna är svårare på regionala tävlingar.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 169
Senast: Bison
·
Utrustning Jag behöver köpa nya sporrar då det blivit ngn liten kant på mina rundade, är rädd att de ska bli vassa. Vill ha ett par rundade...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: zarmino
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 649
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar