Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En förhållning kan man ju göra för att lugna ned - men det vill man ju inte med en halvhalt
så det beror på
Men jag tycker nog att förhållning tar man i bromsande syfte. En halvhalt är aktivering den bärande kraften.
I mitt sätt att tänka så är förhållning mer att jag bara ''hålla tillbaka'' eller att stämma av, vad händer om jag kramar tyglen är lyssnar hästen, det är nog mer en förhållning för mig.
Medans halvhalt är mycket mer, då vill jag åt bakbenen, jag vill helt enkelt aktivera hästen med halvhalten och i förhållningen vill jag stämma av den.
Något sådant, grymt svårt att förklara och ju mer man tänker ju svårare blir det
Tanken är alltid att nå bakbenen och det gör man ju vare sig man vill eller ej när man håller i tyglarna.
En förhållning är för mig att jag ber hästen stanna kvar hos mig, en halvhalt är ju mer en ökning av samlingen eftersom du ber hästen vinkla om mer.
Ja så är det för mig iallafall.
Kanske lättare när man tänker i hopptermer för där måste du ju förhålla en del innan hindren på vissa hästar så dom inte går iväg för mkt.