Skillnad på bommen Hopp/dressyr sadel

Remaining

Trådstartare
Flytta gärna tråden om den ligger fel! :)

Jag är ganska lost i sadel värden.

Har just nu en utprovad Pr**tige Versailles d som passar hästen bra. Men jag har nu blivit sugen på att köpa en dressyr sadel och funderar på en Venus D från samma märke.
Men då till min fundering. Är det jätte stor skillnad på bommen? Vet att uppbyggnaden är olika.. och så.. Men funderar på om jag är helt ute och cyklar när jag tänker att någon av pr**tiges dressyr sadlar skulle kunna passa?!

Förlåt om det där blev heeelt flummigt och krånligt. :grin:

Sv: Skillnad på bommen Hopp/dressyr sadel

Det kan säkert finnas någon modell som passar. Svårt att avgöra på rak arm, bara att prova olika modeller och se.

Liknande trådar

Utrustning Kusen min har en utprovad Tekna S-line dressyr, köpte den i vintras en känner just nu att jag ångrar valet lite grann att jag köpte en...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: Buck
·
Utrustning Vänder mig till er för att höra era tankar. Ska försöka dra bakgrunden kort. Köpte min häst, ett halvblodsto, 10 år, i dec-14. Gick då...
Svar
7
· Visningar
2 602
Senast: Zata
·
Utrustning Hej! Har en en utprovad prestige VersailleUutprovad med padd då de tyckte den låg bäst så), som är märkt i storleken ""A+2 17/35",(vet...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: Centaur
·
Utrustning Har nu ny häst och nya problem... När jag köpte honom var han TUNN. Fullblod, 170 cm 9 år. Funderade inte så mycket på sadlar då...
Svar
2
· Visningar
1 191
Senast: glitter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama