skillnad på betten..??

N

Nelson

Vilken skillanad tycker ni att det är att rida med ett 3-delat vanligt bett lr 3-delat D-ringsbett??

har en ganska stark häst som höjer huvet i hoppning o har funderat på att byta till d-rings bett för att d e liite hävstång/skarpare.
har skippat dom superskarpa betten pga.vissa saker. :smirk:
hoppas på svar

rider min starka dam på d-rings tre delat.
förut hade jag ett vanligt tre delat, men bytade då jag inte riktigt hade den kontroll som jag ville.
var först tveksam till om d-rings skulle funka, men det gjorde det!
numera är det ingen dragkamp mellan mig och damen när vi är ute i skogen och rider. På banan är det ingen störra skillnad, där har hon alltid varit snäll :D

ni kanske ska fundera på att göra ngt åt problemet istället för tillfälliga lösningar.
bettet kommer bara att bli skarpare och skarpare annars.

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 183
Senast: Linda_A
·
Utrustning Hej! Fick nyss hem första ponnyn, och skulle behöva lite betthjälp. Han rids just nu på 3-delat med fasta ringar men skulle vilja ha...
Svar
0
· Visningar
445
Utrustning Hej, har en häst som kan bli ganska på och framtung när vi hoppar, och hade tänkt att köpa hem ett bett för att testa om det blir...
2
Svar
20
· Visningar
2 940
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
2 185
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur