Sedan är han fransman ut i fingerspetsarna och det är lite annorlunda än vi tillbakadragna svenskar, något som kan bli en rätt kraftig kulturkrock för oss svenskar.
"
Alldeles riktigt! Det var just detta jag också tänkte på. Och där kommer showdelen in. Jag tror att en fransk publik eventuellt kan ha andra förväntningar än en svensk.
Var en gång på cuttingshow i Amerika (hör på nåt konstigt vis till detta med kulturkrockar) och såg framridningen. några hästar var bundna vid väggen på det ca 20 x 20 m stora framridningsområdet. Endel skrittade, andra travade, några galopperade. Endel hade ungarna i famnen framför sadeln. Någon körde omkring i traktor av och an. Några satt i klunga och pratade. Allt funkade som smort och alla var på gott humör, hästar och ryttare var lugna.
Inte som här där det ryms exakt 1,5 ryttare på 20 x 40 m och då ropas det redan "passa er, det är en HINGST!"
Hade en gång en sydeuropé här och rida min häst (duktig som attan, tävlat hög nivå). Han hann knappt upp i sadeln så var det fullt ös. Hör nog till kulturen. De tycker nog att vi är ena långsamma mesar.