Skillnad mellan reg. & lok. tävling?

S

s-sarahh

hej hej,
ska starta min första regionaltävling till helgen så jag tänkte bara höra lite liksom,
vad är det för praktiska skillnader mellan regional och lokal,
liksom att man måste ha kavaj i reg.
att det är veterinärbesiktning och sådär.
men vad är det mer?

^^

Sv: Skillnad mellan reg. & lok. tävling?

Hästen/ponnyn måste ha licens och du behöver en ryttarlicens som gäller för regionala tävlingar

Senast ändrad:

hej hej,
ska starta min första regionaltävling till helgen så jag tänkte bara höra lite liksom,
vad är det för praktiska skillnader mellan regional och lokal,
liksom att man måste ha kavaj i reg.
att det är veterinärbesiktning och sådär.
men vad är det mer?

^^

Är det dressyr eller hoppning? Ponny eller häst?
Ibland kan hindrena vara lite mer maxade på regional, men inte alltid. Men ofta om det tex kommer svårare klasser senare tex LA och Msv.
Resultaten räknas poängmässigt vid regional, tex vid 50 poäng får ekipaget inte starta på lokaltävling längre.
Vid 20 poäng tagna på regionaltävling och högre är ponnyn uppklassad ur LD och LC. Vid 50 poäng tagna i LB eller högre är ponnyn uppklassad ur LB.

Dom har väl tagit bort uppklassningen på ponny?

Till ts- Banorna blir lite svårare, men vart med där lokala banor är svårare. Sen kan hindren vara mer maxade.
Det är vet besiktning.
Men de är inte kavaj tvång om man rider med väst.

Sen tror jag inte det är så mycket mer.:)

Dom har väl tagit bort uppklassningen på ponny?

Till ts- Banorna blir lite svårare, men vart med där lokala banor är svårare. Sen kan hindren vara mer maxade.
Det är vet besiktning.
Men de är inte kavaj tvång om man rider med väst.

Sen tror jag inte det är så mycket mer.:)

Helt rätt! Uppklassningsreglerna är borttagna från i år. Man kan alltså samla på sig hur mkt poäng som helst regionalt men ändå gå tillbaks och tävla lokalt.
En annnan skillnad till regionalt är ju att redan efter andra olydnaden blir man utesluten.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Bison
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 408
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 161
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar